וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המתיחות: אירן מחזירה השגריר מאזרבייג'ן

לאחר שישראל עמדה בשורת מחלוקות בין שתי המדינות, מדווח אתר אזרי כי השגריר ברהאמי הוחזר מבאקו לטהרן "להתייעצות". העילה: הפגנה שנערכה מולה וכללה עלבונות לחמינאי

אירן השיבה לטהרן את שגרירה בשכנתה הצפון-מערבית אזרבייג'ן, מוחמד באגר בהראמי - כך דיווח היום (שלישי) אתר החדשות האזרי SalamNews, שציטט בנושא מקורות דיפלומטיים.

לפי הדיווח, על המהלך הוחלט בתגובה לעלבונות שהושמעו כלפי המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בהפגנה שנערכה באחרונה מול שגרירות אירן בבאקו. בהראמי, נמסר, ישוב לטהרן "להתייעצות", ותאריך שובו אינו ידוע. אירן כבר השיבה בעבר להתייעצות את שגרירה מבאקו, לאחר ביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס באזרבייג'ן ב-2009.

הקשרים בין טהרן לבאקו הידרדרו מאוד במהלך השנה אחרונה, בין היתר על רקע דיווחים שונים לפיהם אזרבייג'ן משמשת ככר פעילות של המוסד הישראלי, המשתמש בשטחה להוצאת פעולות באירן, כגון חיסול מדעני גרעין. לפי דיווחים אחרים, המדינה התירה למטוסי חיל האוויר הישראלי להמריא מבסיסים בשטחה, לכשיתקפו את אתרי הגרעין באירן.

כמו כן, חשפה באחרונה אזרבייג'ן התארגנות ריגול וטרור אירנית בשטחה, שנועדה, לפי הדיווחים, לפגוע בגורמים ישראליים, ובהם שגרירות ישראל בבאקו.

לקריאה נוספת:
אירן: יש לנו הוכחות לפעילות המוסד באזרבייג'ן
אזרבייג'ן: "22 תכננו פיגוע נגד שגרירות ישראל"
דיווח: לישראל בסיסים באזרבייג'ן שיאפשרו תקיפה באירן
איך הפכה אזרבייג'ן לשותפה למלחמה החשאית באירן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully