וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חוליית טרור ניסתה לחטוף אם ובתה

20.5.2012 / 13:07

החוליה, שניסתה לחטוף ישראלים נוספים, נתפסה לפני כחודשיים. חברי החוליה הכינו דירת מסתור ברמאללה בה התכוונו להחביא את החטוף, ואף הכינו ציוד צילום כדי להכין קלטת

הותר לפרסום: בחודש מרץ 2012 חשף שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, חוליית מחבלים מאזור רמאללה שביצעה מספר ניסיונות חטיפה של אזרחים ישראלים בכוונה לנהל משא ומתן עם ישראל לשחרור אסירים פלסטינים.

לפי השב"כ, בראש החוליה שכללה תשעה חברים, שחלקם עצורים בישראל ואחרים נעצרו ונחקרו על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, עמד מחמד מנזר מחמד רמדאן, תושב רמאללה בן 22. חברי החוליה, המזוהים עם ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין", נערכו לסדרת פיגועים ולשם כך רכשו שוקר חשמלי, גז מדמיע, אלות ומצת דמוי אקדח. החוליה גם הסתייעה בתצפיתנים כדי להתריע בפני חברי החוליה על נתיבי נסיעת כלי רכב ישראלים.

חברי החוליה התכוונו להסתיר את החטוף במערה או בדירת מסתור ברמאללה. הם גם נערכו לצלם את החטוף ולהעלות את הסרט לרשת האינטרנט כדי לקדם משא ומתן עם ישראל לשחרור האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל. מחקירת חברי החוליה התברר כי בחודש מרץ הם יצאו למספר נסיעות באזור בנימין, במהלכן ניסו לבצע חטיפה של אזרחים, אך ללא הצלחה.

שלושה ניסיונות לביצוע חטיפות של נהגים ישראלים

ב-11 במרץ ניסתה החוליה לתקוף נהג ישראלי, שנסע בשעות אחר הצהריים מרנטיס לכיוון קריית ספר, סמוך לבית אריה. חברי החוליה חסמו את הרכב וניסו למשוך את הנהג אל מחוץ לרכב, אך הנהג הצליח להימלט. יממה לאחר מכן, הותקפה נהגת ישראלית שנסעה במעלה הכביש ליישוב מעלה לבונה. חברי החוליה ניסו לחסום את נתיב נסיעתה ותקפו את שמשות הרכב בחפצים קהים אך היא הצליחה להימלט. שלושה ימים לאחר מכן, ב-15 במרץ, הותקפה נהגת ישראלית עם בתה בת ה-8 באזור גבעת אסף סמוך לבית אל - וגם היא הצליחה להימלט. לחברי החוליה מיוחסים ניסיונות חטיפה נוספים שסוכלו בזכות תעוזה של אזרחים.

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד ראש החוליה, מחמד רמדאן, ושאר חברי החוליה לבית הדין הצבאי ביהודה בתחילת חודש מאי השנה. סעיפי האישום מייחסים להם מספר עבירות בהן ניסיונות לחטיפה בנסיבות מחמירות. קצין בכיר בפיקוד מרכז התייחס לניסיונות לחטוף חיילים ואמר כי "עסקת גלעד שליט ושביתת הרעב של האסירים העלו את המוטיבציה של ארגוני הטרור לבצע חטיפות חיילים ואזרחים לצורכי מיקוח".

לקריאה נוספת
קמפיין נגד חטיפת חיילים: "יכול לקרות גם בקריה"
משוחרר עסקת שליט מסביר: כך תבצעו פיגוע חטיפה
מחווה לאבו מאזן: מאה גופות מחבלים יושבו לפלסטינים

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully