וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נחדש את שיחות הגרעין עם סבא"א בחודש הבא

הנציג האירני בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיע כי השיחות ייערכו בווינה ב-13 וב-14 במאי. "ההחלטה מוכיחה כי פעילותיה הגרעיניות של אירן אינן למטרת מלחמה", הוסיף

לאחר שבחודש שעבר תקף מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) את אירן ואמר כי היא לא עומדת בהבטחותיה, זו הודיעה היום כי המשא ומתן על תכניתה הגרעינית עם הסוכנות יתחדש בווינה במהלך מאי.

לפי הדיווח אמש (שישי) של סוכנות הידיעות האירנית IRNA בעקבות הודעתו של שליח הרפובליקה האיסלמית לסבא"א - "הסבב הבא של השיחות יתקיים בוינה ב-13 וב-14 במאי". עלי אסגר סולטנייה שאמר בעבר כי ארצו לעולם לא תפסיק את פעילותה הגרעינית אמר בהודעתו כי "ההחלטה מוכיחה פעם נוספת כי אירן נחושה לשתף פעולה עם הסוכנות, כי הטענות נגד אירן משוללת יסוד וכי כל פעילותיה הגרעיניות של אירן אינן למטרות מלחמה".

מזכ"ל סבא"א: "אני דורשים יוזמה אירנית להידברות"

לפני כחודש וחצי אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, כי "האירנים לא אומרים לנו הכל אודות תוכנית הגרעין, על אף שזו מחובתם". לדבריו, אירן אינה חושפת מידע לגבי תוכנית הגרעין, אך ארגונו לא יעמוד מן הצד. "אנו דורשים יוזמה אירנית להידברות, כיוון שישנן מספר שאלות עליהן הם צריכים לספק תשובות", הוסיף אמאנו.

אמאנו התייחס גם למתקני הגרעין אשר נתונים תחת פיקוח סבא"א, והבטיח כי "הם למטרות שלום". עם זאת, המידע הזה לא מנחם אותו, שכן לדבריו "יש לנו מידע המראה כי אירן פועלת לפיתוח פצצה גרעינית".

"אני לא אופטימי ולא פסימי", הוסיף מזכ"ל סבא"א. "אנו מוכנים לשיחות אשר יתקיימו באווירה חיובית, בתקווה שהן יובילו לתוצאות בשטח". בהתייחסו לאפשרות שטהרן תותקף, אמר אמאנו כי "איני יודע דבר לגבי מניעי המנהיגים, אך אירן אינה מקיימת את כל הבטחותיה".

עוד באותו נושא
מזכ"ל סבא"א תוקף: ”אירן לא עומדת בכל הבטחותיה”
מדוע הסכימו האירנים לפיקוח באתר הגרעיני החשוד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully