וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "לא נילחם בישראל אם זו תתקוף באירן"

ניר יהב

21.4.2012 / 13:01

בביקור באוסטרליה התייחס נשיא לבנון מישל סלימאן לשאלת הגרעין האירני וענה כי "לבנון מתנגדת לייצור נשק גרעיני על ידי כל מדינה במזרח התיכון. נתקוף בישראל רק אם נותקף"

נשיא לבנון מישל סלימאן אמר כי אם ישראל תתקוף באירן, לבנון לא תפגיז אותה - אלא אם כן ישראל תתקוף גם אותה, כך דווח היום (שבת) בתקשורת הלבנונית. בדברים שאמר במסיבת עיתונאים שערך במהלך ביקור באוסטרליה אמר סלימאן כי "לא נתקוף את ישראל אם זו תפציץ את אירן אלא אם זו תיזום מתקפה ראשונה על לבנון. לאף אחד אין זכות לפעול בנושא ללא אישורה של ממשלת לבנון".

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האירני, אמר סלימאן כי ארצו מתנגדת לייצור נשק גרעיני על ידי אירן ועל ידי כל מדינה במזרח התיכון. הוא נשאל האם הוא סבור כי אירן אכן מייצרת נשק גרעיני ובתגובה ענה כי "לאור יחסינו עם אירן אנו מאמינים לדבריו של המנהיג העליון חמינאי, אולם ההצהרות מצד המערב בהחלט מציבות סימני שאלה בנושא פיתוח הנשק הגרעיני האירני. גם חמינאי וגם הנשיא אחמדינג'ד מבהירים לנו כל הזמן שהם לא רוצים נשק גרעיני".

סלימאן התייחס עוד למרכיבי הסכסוך בין ישראל ולבנון ולמקומו הפוליטי של ארגון חיזבאללה. "חיזבאללה הוא גורם מרכזי בחברה הלבנונית", אמר סלימאן, "ואך טבעי שיהיה לו תפקיד בתוך הממשלה". לדבריו, הבעיה של חיזבאללה עם ישראל היא הסכסוך הישראלי–פלסטיני "והעובדה שישראל לא מעניקה לפלסטינים את זכויותיהם". עוד האשים סלימאן את ישראל בכך שהיא עדיין כובשת אדמות לבנוניות, למרות שהחלטות האו"ם דורשות ממנה לסגת מהן. "זוהי עוד סיבה למתיחות הנמשכת בינינו, בנוסף לכך שישראל גירשה חצי מיליון פלסטינים לשטח לבנון ואלה הפכו לפליטים", סיכם.

לקריאה נוספת על יחסי ישראל, לבנון ואירן
דאגה בישראל: צרפת תמשוך 400 מחייליה בדרום לבנון
בינואר טען בכיר אירני: "חיזבאללה הגן על בסיס שלנו בסוריה"
ביולי אשתקד תקף סלימאן: "ישראל רגילה לקבל החלטות חד-צדדיות"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully