וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: חוק חדש עשוי לפסול את מועמדותו של סלימאן

13.4.2012 / 4:30

הפרלמנט המצרי קבע כי גורמים בכירים לשעבר בממשלה לא יוכלו להתמודד בבחירות - ובראשם מי שהיה איש סודו של מובארק, עומאר סלימאן. כעת מחכים לאישור סופי מהמועצה הצבאית

חוק חדש במצרים עשוי להביא לכך שסגן הנשיא לשעבר, עומאר סלימאן, לא יוכל להתמודד בבחירות שייערכו בחודש הבא. הפרלמנט במצרים העביר אמש (חמישי) חוק האוסר על גורמים בכירים ששירתו תחת השליט המודח חוסני מובארק מלהתמודד בבחירות לנשיאות במדינה במשך עשר השנים הבאות - אולם החוק ייקבע סופית רק לאחר אישור של המועצה הצבאית השולטת במדינה.

אם ייושם, צפוי החוק לחסום גם את מועמדותו של אחמד שפיק, שכיהן בעבר כראש ממשלת מובארק. עם זאת, החוק לא יחול על שרים לשעבר, ולפיכך מועמדותו של שר החוץ ומזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, לא צפויה להיפגע.

כאמור, העברת החוק בפרלמנט הדתי ברובו של מצרים לא מבטיחה את החלתו, כיוון שההחלטה הסופית נתונה בידי המועצה הצבאית, שעלתה לשלטון לאחר נפילתו של מובארק. כפי הנראה, סביר שהמועצה תבחר לדחות את ההצעה – מאחר שהיא מעוניינת לקדם גורמים מתונים כסלימאן במרוץ לנשיאות, וכן מאחר שקשריו של סלימאן עם הצבא נותרו יציבים מאז השנים בהן כיהן בצמרת השלטון.

תומכי עומאר סלימאן מפגינים ומניפים את תמונותיו, בדרישה שישנה את דעתו ויתמודד בבחירות לנשיאות מצרים, קהיר, 6 באפריל 2012. רויטרס
תמונות ענק של סלימאן בהפגנת תומכיו הקוראת לו להתמודד על נשיאות מצרים, החודש/רויטרס

מאז הגשת מועמדותו, היה נתון סלימאן למתקפה חריפה מצד גורמים שונים המאשימים כי הוא עדיין קשור לשלטון הישן והמושחת, ולגנרלים המחזיקים כיום במושכות השלטון. מועמד האחים המוסלמים לנשיאות, חיירת שאטר, אף הצהיר כי "התמודדותו של עומאר סלימאן לנשיאות מצרים היא עלבון למהפכה ולעם המצרי" וכי אם ייבחר, הדבר "יצית מחדש את המהפכה בכל רחבי המדינה".

כמו כן, בריאיון שפרסם העיתון המצרי "אל-אחבאר", טען סלימאן כי קיבל מספר איומים עקב התמודדותו במירוץ. "ברגע שמועמדותי הוכרזה, קיבלתי, באמצעות הטלפון הנייד שלי ודרך אנשים הקרובים אליי, איומים על חיי והודעות בהן נאמר 'אנחנו ננקום בך'. הן הגיעו מחברים באחים המוסלמים ובקבוצות איסלמיות אחרות".

סלימאן הצטרף למירוץ רק ברגע האחרון, לאחר שהתלבט במשך תקופה ארוכה לגבי התמודדותו. לאחר הפעם האחרונה בה הודיע רשמית כי ויתר על ההתמודדות, יצאה קבוצה של מאות מתומכיו להפגין בקהיר ולקרוא לו להתמודד בכל זאת, תוך קריאות "סלימאן, הצל את מצרים". בעקבות זאת פרסם הודעה המופנית לתומכיו, בזו הלשון: "הקריאה שהשמעתם היום היא פקודה לכל דבר - ואני חייל, שמעולם בחייו לא הפר פקודה. איני יכול אלא להיענות לקריאה, ולהצטרף למרוץ".

עוד מהבחירות לנשיאות מצרים:
עומאר סלימאן מאשים: "האיסלמים מאיימים על חיי"
"אם סלימאן יזכה בנשיאות - המהפכה תתחיל מחדש"
סלימאן שוב התחרט: "אתמודד על נשיאות מצרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully