וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המיילים: גם אסמה אסד ב"רשימה השחורה"

ניר יהב

20.3.2012 / 12:13

במיילים שנחשפו כינתה עצמה אשת נשיא סוריה "הדיקטטורית האמיתית" - וכעת תזכה ליחס מתאים מהאיחוד האירופי. בשטח: חומס וחמה מופגזות, המורדים שחררו גנרל בחילופי שבויים

אסמה אסד, רעייתו של נשיא סוריה בשאר אסד, תצטרף ל"רשימה השחורה": על פי דיווח הבוקר (שלישי) ב"טלגרף" הבריטי, אסמה תיכלל ברשימת 114 הבכירים הסורים שעליהם מטיל האיחוד האירופי סנקציות כלכליות חריפות: חשבונות הבנק שלה באירופה יוקפאו ותיאסר עליה הכניסה לשטחי האיחוד האירופי, מלבד בריטניה. גורם דיפלומטי סיפר לעיתון כי מלבד אשת הנשיא, ייכנסו לרשימה "חברי משפחה נוספים".

אסמה, בת 36, עומדת בשבוע האחרון במרכזה של סערה רבתי, בעקבות חשיפת אלפי תכתובות מייל שלה ושל בעלה בשבוע האחרון, שעוד ועוד מהם מתפרסמים מדי יום בעיתונים הבריטים "גרדיאן" ו"טלגרף". מהתכתובות מצטיירת בין היתר תמונה לפיה אסמה עומדת לצד בעלה - ובאחד מהם, שנחשף שלשום ב"טלגרף", אף כתבה לחברתה כי היא "הדיקטטורית האמיתית" במשפחה.

המיילים של בשאר ואסמה - עוד כותרות:
בין התכתובות: טיפים מאירן, שירים לאייפוד
המלאכיות של אסד: הנשיא הסורי הקיף עצמו ביועצות

עשן עולה משכונה מופגזת בעיר חומס, סוריה, 19 במרץ 2012. רויטרס
עשן עולה מעל שכונה מופגזת בחומס, אתמול/רויטרס

רבים מהמיילים משקפים את אורח החיים הראוותני של "הגברת הסורית הראשונה", ואת ניתוקה הרגשי המוחלט מהזוועות המתחוללות במדינה. מתברר מהם, למשל, כי ערכה במהלך חודשי ההתקוממות קניות בשווי רבבות דולרים. בין היתר שילמה אלפי דולרים על פמוטים, נברשות, ריהוט יוקרה ונעליים. בדיווח ב"טלגרף" אמנם לא צוין הדבר במפורש, אך נראה כי ההחלטה להוסיפה לרשימה השחורה קשורה לתוכן המיילים שנחשפו.

היום: טנקים מפגיזים, 26 הרוגים בהם ילדה בת ארבע

בסוריה, בינתיים, ממשיך הצבא לכתוש לסירוגין את מוקדי ההתקוממות. לאחר קרבות עזים בשבוע האחרון במחוז אידליב הצפוני, בעיר המזרחית דיר א-זור, בדרעא הדרומית וגם בבירה דמשק, חזרו היום כוחות צבא סוריה להפגיז את הערים המרכזיות חומס וחמה. גורמי אופוזיציה דיווחו כי עד כה נהרגו במהלך היום מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה 26 בני אדם, רובם בשתי הערים הללו. לפי הדיווחים, טנקים סורים מפגיזים אזורים מרכזיים בעיר חמה בניסיון להביא לסילוקם של חיילי מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי" מהעיר. על פי הדיווחים, מרבית ההפגזות מתמקדות בשכונת חמידיה הנמצאת בלב חמה, כמו גם בשכונת באב קבלי במערב העיר.

עוד דווח כי צבא סוריה שב לתקוף בעיר רסתאן שבפרברי חומס. האופוזיציה דיווחה כי במהלך התקיפה נהרגו ילדה בת ארבע והוריה כתוצאה מפגז שנחת על הבית שלהם. לפי הדיווחים, אזרחים רבים נוספים נהרגו כתוצאה מפגזים שנחתו בסמוך אליהם בחומס ובחמה. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח במקביל כי גם בבירה דמשק נשמעו קולות ירי רבים, וכי צבא סוריה מבצע פשיטות נרחבות במחוז דיר א-זור המזרחי. לפי כמה דיווחים, מורדים רבים כבר נסוגו מהמחוז.

במקביל דווח כי מורדים בסוריה שחררו היום מהשבי גנרל בצבאו של אסד שנחטף רק בשבוע שעבר בדומא, פרבר של דמשק. הוא שוחרר, לפי הדיווחים, תמורת שבויים וגופותיהם של מורדים ואזרחים שהוחזקו על ידי שירותי הביטחון. "נעים חליל עודה שוחרר תמורת מספר שבויים ו-14 גופות", אמר מקור מקרב המורדים לסוכנות הידיעות רויטרס.

בתוך כך, שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, הודיע היום כי פגישת "ידידי סוריה" הבאה תתקיים באיסטנבול ב-1 באפריל, במקום בתאריך הראשוני שנקבע, יום לאחר מכן, בשל שיקולי לוח זמנים. "ידידי סוריה" הוא פורום בינלאומי המנסה למצוא פתרון למשבר בסוריה, שהתכנס לראשונה בחודש שעבר בטוניס.

ההתקוממות בסוריה - עוד כותרות:
אש ברחובות דמשק: "עשרות הרוגים מבין אנשי הביטחון"
שלשום: מכונית תופת ליד מטה ביטחוני בעיר חלב
דיווח: ערב הסעודית תחמש את המורדים בסוריה
שנה להתקוממות בסוריה: הצבא מכה בעיר בה החלה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully