וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוששים? מחקר חדש בארה"ב קובע: עניים מתחתנים פחות

סוכנויות הידיעות

16.3.2012 / 15:43

חתונה זה עסק יקר: מחקר חדש מגלה קשר הדוק בין רמת הכנסה לבין נטייה להכנס בברית הנישואין. העשירים ממשיך להתחתן באותה התדירות לעומת העשירונים התחתונים שעושים זאת פחות

אנשי העשירון העליון אינם רק עשירים יותר מרובנו - הסיכויים שלהם להתחתן גם גבוהים יותר. מחקר חדש בארה"ב בחן את הירידה בשיעורי הנישואים ב-50 השנים האחרונות ומצא קשר הדוק לרמות ההכנסה.

המחקר, שנערך על ידי מייקל גרינסטון ואדם לוני מפרויקט המילטון של מכון ברוקינגס בוושינגטון, מצא כי ההידרדרות בשיעור הנישואים היא בעיקר בקרב השכבות הנמוכות, בעוד שהעשירים ממשיכים להינשא.

התופעה הזו בולטת בעיקר בקרב גברים. לפני ארבעים שנה, תשעה מתוך עשרה גברים אמריקאים בין גילאי 30 ל-50 היה נשוי, והגברים בעלי השכר הגבוה ביותר היו בעלי סבירות גבוהה יותר להתחתן מאלה שהשתכרו מעט. מאז, שכרם של גברים מהעשירון העליון עלה ושיעור הנישואים ירד מעט, מ-95% ב-1970 ל-83% כיום. השכר החציוני של גברים בקבוצת הגיל הזו, בהתאמה לאינפלציה, ירד ב-28% מאז 1970. באותה תקופה, ירד שיעור הנישואים בקרב בני הגיל הזה ל-64%, לעומת 91%. הגברים בני 30-50 ברביעון התחתון ספגו ירידה של 60% בשכר, ושיעור הנישואים בקרבם ירד מ-86% ל-50%.

לפי המחקר גברים, באופן כללי, מתחתנים פחות

הירידה בשיעור הנישואין היא בין היתר בשל העלייה בשיעור הגירושים, אך בעיקר משום שגברים רבים אינם מתחתנים מלכתחילה, צוין במחקר.

כשמדובר בנשים, התופעה זהה, אף שהמגמה בתחום התעסוקה היתה שונה. נשים רבות נכנסו למעגל העבודה מאז שנות ה-70, והשכר עלה. ואולם גם כאן, בקרב נשים בנות 30-50 ירד שיעור הנישואים בשיעור החד ביותר. אם נשים השייכות ל-70% התחתונים של סולם ההכנסות נזקקו בעבר לבעל שיתמוך בהן כלכלית, הרי שכיום הן מכלכלות את עצמן, ולכן שיעור הנישואים בקרב חתך זה באוכלוסיה האמריקאית ירד ביותר מ-15% ב-40 השנים האחרונות. בקרב העשירון העליון, לעומת זאת, שיעור הנישואים נותר יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully