וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיילים של אסד נחשפו: טיפים מאירן, שירים לאייפוד

האופוזיציה העבירה 3,000 הודעות, שלא ברורה האותנטיות שלהן, מהן עולה כי הנשיא הסורי שמר על אורח החיים הראוותני גם כשהעם שלו גווע ברעב, והתייחס בזלזול לרפורמות שהבטיח

העם הסורי גווע ברעב, והטירן האכזר ורעייתו רוכשים פריטי מעצבים בעשרות אלפי פאונד? עיתון "הגרדיאן" הבריטי חשף הערב (רביעי) 3,000 הודעות דואר אלקטרוני, שהועברו אליו מארגון האופוזיציה "המועצה העליונה של ארגוני המהפכה", ומיוחסות, לטענת הארגון, לנשיא סוריה בשאר אסד, ורעייתו אסמה אסד. הודעות הדואר האלקטרוני, המתוארכות מהשנה האחרונה, מתייחסות לאורח החיים הראוותני של בני הזוג בשנה האחרונה, לייעוץ שקיבל מאירן על אופן הדיכוי האלים של המהומות בארצו ולמעקב שלו אחר יישום הדיכוי, ולדברי האופוזיציה, הן אמינות. "הגרדיאן" טוען שערך בדיקות מקיפות כדי להבטיח את אמינותן של ההודעות, אולם לאור אופי המקור הטוען כי השיג אותם (ארגון אופוזיציה, ולא מעצמת מודיעין מערבית), קשה לדעת האם באמת מדובר במידע אותנטי.

נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה אסד מצביעים על משאל-העם לתיקונים בחוקה הסורית. AP
טבח? רעב? פמוטים בעשרות אלפי דולרים/AP

על פי הפריטים, אסד קיבל ייעוץ מאירן כיצד לדכא את המהומות בארצו. בטרם הנאום המדיני שנשא בדצמבר, נכתב כי יועץ התקשורת של אסד עצמו נפגש עם השגריר האירני, וקיבל ממנו "טיפים" על אופן דיכוי המהומות. בין היתר הומלץ לנשיא "להשתמש בשפה חזקה ואלימה", וכן לספק רמיזות על יכולותיו של הצבא הסורי, במטרה להפחיד את המורדים.

קטאר הציעה מקלט מדיני, אסמה נעלבה

לא רק עם האירנים התייעץ אסד: בתו של אמיר קטאר, חמיד בן חליפה אל-ת'אני, שוחחה עם אסמה אסד בהודעות דואר אלקטרוני, ובין היתר, גם הציעה לה ולבן זוגה הנשיא לקבל מקלט מדיני בדוחא, בירת האמירות, כדי שמשפחת אסד תוכל לעזוב את סוריה. אסמה אסד לא אהבה את ההצעה, כמובן, ובשלב זה נותק הקשר.

מההודעות עולה שאסד יצר לכאורה קשר ישיר בדואר אלקטרוני עם שורת גורמים עליהם סמך, כדי לעקוף את המנגנון הביטחוני הבירוקרטי והמסורבל הסורי – כל זאת כדי לעקוב מקרוב אחר אופן הדיכוי של המהומות בארצו. בין היתר, הוא אמר לגורם שעליו פקד להיות "אחראי" על מעוזי המורדים חומס ואידליב, "להדק את האחיזה הביטחונית". אסד גם עודכן לפרטים על נוכחות עיתונאים מערביים בשכונת באבא עמרו שבחומס, ועל הגבלת תנועתם. באחת מההודעות גם התייחס אסד בזלזול לרפורמות החוקתיות שהבטיח לאזרחיו, והתייחס אליהן בתור "חוקים מטופשים של מפלגות, בחירות, תקשורת וכו'".

לא רק על ידו החזקה של אסד ניתן ללמוד מההודעות; מהמסמכים עולה שרעייתו אסמה בזבזה עשרות אלפי דולרים באינטרנט על רכישת בגדי מעצבים, פמוטים, שולחנות ונברשות מפריז, ואף הורתה לעוזרת שלה להזמין גם סט פונדו מאמאזון. הנשיא עצמו בזבז את כספו באינטרנט בעיקר על רכישת מוזיקה ואפליקציות מהאייטיונז לאייפד שלו.

עוד מהנעשה בסוריה
דיווח בסוריה: הצבא כבש את אידליב מידי המורדים
המורדים בסוריה: ”ממשלות זרות כבר מחמשות אותנו”
זוועה בחומס: ”עשרות נשים וילדים עונו ונשרפו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully