וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "13 קצינים צרפתים בידי שלטונות סוריה"

לפי דיווח ה"דיילי סטאר" הלבנוני, שאין לו אישור נוסף, ה-13 נמצאים בבית חולים בחומס, ופריז מנהלת מו"מ עם דמשק על גורלם. לא ברור מי הם, ובאילו נסיבות הגיעו למדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כ-13 "קצינים צרפתים" מוחזקים בידי הרשויות בסוריה - כך דיווח הבוקר (שני) העיתון הלבנוני בשפה האנגלית "דיילי סטאר", על פי מקורותיו. לפי הדיווח, הקבוצה מוחזקת בבית חולים שדה בעיר חומס, שצבא סוריה השלים בימים האחרונים את ההשתלטות עליה, לרבות מעוז המורדים בשכונת באבא עמרו.

הדיווח, שאין לו כל אימות נוסף, מבוסס על דבריו של מקור שהוגדר על ידי העיתון "פלסטיני הנמצא כעת בביירות אך בסיסו בדמשק". לא ברור מהדיווח אם מדובר בקציני צבא, משטרה או גוף אחר, ולא ברור מה עשו בסוריה מלכתחילה, ואם היו חלק מהתארגנות רחבה יותר. מכל מקום, זהו הדיווח הראשון, לאחר שנה של התקוממות בסוריה, על נוכחות של כוחות זרים במדינה.

התפתחויות אחרונות בסוריה:
אסד ממשיך בהרג מתנגדיו; היעד הבא: מחוז אידליב
חמיו של אסד: אלימות מזעזעת בסוריה, חושש לבתי
תיעוד: מתנגדי אסד מפגינים בבירה דמשק, אתמול
מרחץ הדמים בחומס: "700 נהרגו בחודש האחרון"
אלפים נמלטים מהטבח באזור חומס, הצלב האדום חסר אונים

הרס בעיר חומס בעקבות הפגזתה על ידי צבא סוריה, פברואר 2012. רויטרס
הרס בעקבות ההפגזות בחומס, בשבוע שעבר/רויטרס

במשרד החוץ הצרפתי הגיבו לדווח בהודעה כי "אין כל אישור" לנוכחותם של כוחות צרפתיים בסוריה. ואולם, מקורותיו של ה"דיילי סטאר" טוענים כי פריז ודמשק מנהלות בינן כעת מו"מ בשאלה מה ייעשה עם השבויים.

צרפת נמצאת בחוד החנית של החזית הבינלאומית נגד נשיא סוריה בשאר אסד, ובפריז נשמעות שוב ושוב קריאות להדיחו. המתיחות אף גברה בעקבות שני מקרים בהם עיתונאים צרפתים נהרגו מהפגזות צבא סוריה בעיר חומס - ז'יל ז'אקייה לפני כחודשיים, ורמי אושליק לפני כשבועיים, בתקרית בה נהרגה גם העיתנאית האמריקאית מארי קולווין. עוד שני עיתונאים צרפתים שנפצעו בתקרית ההיא, אדית בוויה ו-וויליאם דניאלס, הוברחו בשבוע שעבר ללבנון.

שגריר צרפת בסוריה, אריק שבלייה, הוחזר לפריז להתייעצות בחודש שעבר על רקע ההסלמה במדינה, אך חזר לדמשק בשבוע שעבר כדי לתווך בחילוץ העיתונאים הפצועים מחומס. אולם ביום שישי האחרון כבר הודיע משרד החוץ הצרפתי כי הוא סוגר לחלוטין את השגרירות בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully