וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: אירן מעניקה "סיוע קטלני" לאסד נגד המורדים

גורמי מודיעין בארה"ב הבחינו במעורבות רבה של משמרות המהפכה בדיכוי המפגינים בסוריה ובסיוע לדמשק בנשק ובציוד אלקטרוני. האירנים בסוריה תוארו כ"לובשי שחור ומזוקנים"

מדינות המערב עדיין מתחבטות אם לחמש את המורדים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, בעוד שבוושינגטון כבר מבחינים במעורבות ברורה של אירן בדיכוי ההפגנות בסוריה, הכוללת סיוע צבאי ומודיעיני של טהרן לצבא הסורי - כך עולה מדו"חות מודיעיניים רשמיים שמפרסם הבוקר (ראשון) ה"וושינגטון פוסט".

הדיווח מתלווה לפרסומים על תמיכתם של אנשי חיזבאללה בצבא סוריה, ועל דיווחים כי הם מסייעים בכיתור המורדים באזורים הסמוכים לגבול הלבנוני.

בסוריה נהרגו אתמול כמעט 240 בני אדם, מרביתם בחומס. בעיר נרצחו כמעט 750 בני אדם בארבעה שבועות של מצור. כ-50 חיילים שניסו לערוק לשורות האופוזיציה הוצאו להורג בכיתות יורים. אחרים דיווחו כי מסוקים עוקבים אחריהם ומנסים להבריחם מגבול לבנון אל תוך שטח סוריה.

חיילי משמרות המהפכה במצעד לציון 30 שנים למלחמת אירן-עירק. רויטרס
"גברים עוטי זקן שדיברו בשפה זרה"/רויטרס

בעוד שנשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, מעולם לא הסתיר את תמיכתו בעמיתו הסורי, הוא קרא למצוא "פתרון של שלום" למשבר בסוריה, שפרץ בחודש מרץ של השנה שעברה. הדיווח הבוקר מצטט שלושה פקידים בכירים בוושינגטון שבחנו את דו"חות המודיעין. לפי אחד הפקידים, העזרה שמעניקה טהרן לסוריה גוברת וגוברת, ומתמקדת ב"סיוע קטלני", כלשונו.

האירנים פרקו בדמשק נשק, ציוד מודיעין - וכסף מזומן

הדו"חות האמריקנים תואמים דיווחים מפי המורדים, שאמרו כי משמרות המהפכה האירניים באו לסוריה כדי לייעץ למשטר הסורי, והביאו עמם ציוד מודיעיני רב. אחרים הגיעו לדמשק ופרקו בה נשק וכסף מזומן.

בין היתר, דווח כי לחיילים הסורים התלוו "גברים עוטי זקן שחור, שדיברו בשפה זרה". המורדים הביעו ביטחון כי מדובר באנשי משמרות המהפכה, אך לא רק משום שלחיילים הסורים אסור לגדל זקן: "יש לנו ראיות, גם אם לא נוכל להוכיח אותן", אמר עומאר שכיר, שנמלט מלבנון משכונת באבא עמר בחומס. הוא תיאר את החיילים האירנים כ"גבוהים בלבוש שחור".

בין היתר, דווח כי סוכן אירני נפצע לאחרונה בזמן שפעל לצד כוחות הביטחון הסוריים בלב המדינה. עוד נטען כי כמה פקידים בכירים במנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה הגיעו לדמשק כדי לסייע באימון מקביליהם הסוריים. קאסם סולימני, מפקד כוח אל-קודס של המשמרות, שתפקידו לפעול מחוץ לאירן, הגיע לדמשק לפחות פעם אחת בשבועות האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully