וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיחות הגרעין עם אירן יחודשו בחודש אפריל"

29.2.2012 / 5:14

שר החוץ הטורקי הודיע כי השיחות בין חמשת חברות מועצת הביטחון וגרמניה לבין אירן יחודשו בעוד כחודש, והציע לארח אותן במדינתו. השיחות האחרונות עם סבא"א הוכרזו כ"כישלון"

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, אמר אמש (שלישי) כי השיחות בין אירן לחמשת החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה יחודשו בחודש אפריל. "אני משער שהם ייפגשו בעוד כחודש. אם יעדיפו לקיים את הפגישות בטורקיה, אנו כמובן נארח אותם", אמר שר החוץ לרשות הטלוויזיה הטורקית.

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון עם ראש תכנית הגרעין האירנית סעיד ג'לילי. Salih Zeki Fazlioglu, AP
האם הם יוועדו בשנית? אשטון וחלילי/AP, Salih Zeki Fazlioglu

שיחותיה האחרונות של אירן בנושא הגרעין עם המערב התקיימו לפני כשבוע בטהרן, עם נציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). אולם היו אלו שיחות הנועדו לבחון את קצב פיתוח תכנית הגרעין של אירן, ולא משא ומתן בנוגע להמשך התכנית, כפי שצפוי להיעשות עם המעצמות בחודש הבא. דו"ח של סבא"א שנשלח לחברות בסוכנות קבע כי השיחות נכשלו.

בנוסף, נקבע בדו"ח כי אירן הגבירה את קצב העשרת האורניום, במיוחד באתר הגרעין המרכזי בנתנז, ופועלת ביתר שאת לחיזוק המתקן התת קרקעי בפורדו. "הסוכנות ממשיכה להביע דאגה משמעותית לגבי אפשרות קיומו של מימד צבאי לתכנית הגרעין באירן", נכתב בדו"ח.

לפני כשנה קיימו המעצמות ואירן סבב שיחות באיסטנבול, שהוגדר גם כן ככישלון על ידי גורמים מערביים. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שניהלה את המגעים אמרה אז כי "זה לא הסיום שקיווינו לו. קיווינו למצוא דרכים להתקדם. אני מאוכזבת עמוקות שזה לא התאפשר". במערב ציינו עוד, כי אירן הציבה תנאים אותם כינתה אשטון "בלתי מקובלים" הנוגעים להעשרת האורניום ולהסרת הסנקציות. מאז ניסו גורמים שונים לחדש את השיחות, בינהם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. בסוף חודש דצמבר ביקש המתווך האירני בנושא הגרעין, סעיד חלילי, לשוב למשא ומתן עם האיחוד האירופי ולפני כשבועיים דווח ברשת CNN כי נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, הציע לחדש את השיחות עם מעצמות המערב במכתב ששיגר לאשטון.

עוד בנושא:
רמטכ"ל ארה"ב: "לא ייעצתי לישראל נגד תקיפת אירן"
"ארה"ב הציעה לישראל להמריא מבסיסיה לתקיפה באירן"
גורם מודיעין בארה"ב: ישראל לא תתריע לפני תקיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully