וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אבו מאזן מסית, ככה לא עושים שלום"

טל שלו

27.2.2012 / 0:12

ראש הממשלה תקף בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות ב"כנס למען ירושלים" בדוחא. "זו הסתה מפי מי שטוען שפניו לכאורה לשלום. הוא יודע היטב שלדברי הבלע שלו אין שחר"

"זו הסתה מפי מי שטוען שפניו לכאורה לשלום" – כך אמר אמש (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתגובה לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ב"כנס למען ירושלים", שנערך בדוחא, קטאר. "הגיע הזמן שההנהגה הפלסטינית תפסיק להכחיש את העבר ולעוות את המציאות. מזה אלפי שנים ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי. ירושלים בריבונות ישראלית תמשיך להיות פתוחה בפני בני כל הדתות. יש בה חופש פולחן מלא לכולם, וישראל תמשיך לשמור באדיקות על המקומות הקדושים לכל הדתות". נתניהו הוסיף כי "אבו מאזן יודע היטב שבדברי הבלע שלו אין שחר, כולל הטענות חסרות הבסיס והאחריות לגבי מסגד אל-אקצא. מדינת ישראל מצפה ממי שכביכול דוגל בשלום להכין את עמו לשלום ולדו-קיום, ולא להפיץ שקרים והסתה. ככה לא עושים שלום".

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
"דברי בלע והסתה". נתניהו עם אבו מאזן/רויטרס

אתמול בבוקר התייצבו משלחות מ-70 מדינות, כולל נציגים מחמאס ומאירן, חברי כנסת ערבים ויהודים חרדים מירושלים בכנס שנערך בקטאר "למען ירושלים". אמיר קטאר, השייח' חמד בן חליפה, אשר פתח בנאומו את הכנס, הגדיר את מעשי ישראל בירושלים "פשעים", ואמר שאין שלום ללא ירושלים.

אבו מאזן: "ישראל מוחקת סממנים ערבים בעיר"

בכנס משתתף גם יו"ר הרשות הפלסטינית שקרא בנאומו לערבים והמוסלמים לבקר בירושלים והדגיש בפניהם שאין המדובר בביקורים המעידים על "נורמליזציה עם ישראל" אלא על הבעת תמיכה בפלסטינים. עוד האשים את ישראל בכך שהיא "עושה שימוש בשיטות הכי נלוזות ושפלות שיש על מנת למחוק כל סממן ערבי, איסלמי ונוצרי במזרח ירושלים" וטען כי ישראל מייהדת את הבירה ומקדמת באופן חסר-תקדים "בניית התנחלויות בעיר".

הכנס, בו משתתף גם רוברט סרי, שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, יימשך יומיים ויסתיים היום. אחד-אחד עולים נציגי המשלחות על הבמה ונואמים בנושא מעמדה של ירושלים. בן חליפה למשל הכריז בנאומו כי הליגה הערבית תפנה למועצת הביטחון של האו"ם להקמת ועדת חקירה שתחקור את "הפשעים הישראלים" בירושלים. נציג המשלחת של "נטורי קרתא" שהגיעה מישראל הצהיר כי "אבו מאזן הוא נשיאנו האהוב ואנחנו מתנגדים למדינה הציונית".

עוד בנושא
הכנס ”למען ירושלים” בקטאר: חמאס, ח”כים וחרדים
אבו מאזן נועד עם משעל בקהיר: ”אנו בדרך הנכונה”
נתניהו: אבו מאזן נוטש את דרך השלום וחובר לחמאס

לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

(עדכון אחרון: 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully