וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: עיתונאית צרפתייה שנפצעה בסוריה מתחננת לסיוע

אדית בוויה, כתבת "לה פיגרו" הצרפתי נפצעה בהתקפה שהביאה למותם של שני עיתונאים זרים ביום רביעי. בסרטון שעלה לאינטרנט היא מבקשת אמבולנס שיסייע לה להגיע לגבול הלבנוני

עיתונאית צרפתיה שנפגעה ביום רביעי בהתקפה בחומס שהביאה למותם של שני עיתונאים זרים פרסמה אתמול (חמישי) סרטון ובו היא מתחננת לעזרה. אדית בוויה, המסקרת את הלחימה בסוריה עבור העיתון הצרפתי "לה פיגרו", סיפרה בסרטון שעלה לאתר "יוטיוב" כי היא זקוקה לטיפול רפואי דחוף: "הרגל שלי שבורה בעצם הירך, לאורכה ולרוחבה. אני צריכה להיות מנותחת כמה שיותר מהר". סרטון אחר מציג את צלם העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" פול קונרוי שנפצע גם הוא בהתקפה ושניהם מבקשים נתיב מילוט מהעיר חומס.

בסרטון נראית בוויה שוכבת על ספה כשלצידה אדם במדי רופא וסטטוסקופ ומספרת על מצבה. "הרופאים כאן טיפלו בי טוב מאוד, ככל יכולתם, אך הם אינם מסוגלים לבצע פרוצדורות ניתוחיות", אמרה בוויה. "אני זקוקה להפוגה באש ולאמבולנס מאובזר, או לפחות רכב במצב טוב, שיכול להסיע אותי לגבול הלבנוני בכדי שאקבל טיפול בזמן הקצר ביותר".

הרופא שלצידה מספר בערבית על מצבה וחוזר על הצורך בפינויה הדחוף. בוויה מספרת שהסרטון צולם אתמול בשעה שלוש אחר הצהריים, ופורסם עד מהרה על ידי פעילים אופוזיציה סורים. צלם הסאנדיי טיימס פול קונרוי מסביר גם הוא בסרטון על פציעתו, שכוב על מיטת טיפולים.

מותם של שני העיתונאים הזרים שלשום בשכונת באבא עמרו בחומס מעורר סערה גם בקרב האופוזיציה הסורית. פעיל אופוזיציה מחומס, עומאר שאכר, סיפר אתמול לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כיצד נראו רגעיהם האחרונים של כתבת ה"סאנדיי טיימס" מארי קולווין ושל הצלם הצרפתי ראמי אושליק, שנהרגו שלשום בבניין בשכונה שהוסב למרכז תקשורת מאולתר. בנוסף תאר את חיי העיתונאים הזרים בעיר הנצורה והמופגזת.

שאכר סיפר כי לא שהה בבניין שבו נהרגו קולווין ואושליק בעת ההפגזה. "כל הזמן הייתי בקשר עם חבר שלי שהיה בתוך הבניין. שמעתי פיצוץ אדיר שנגרם מטיל שנחת, ואחר כך שמעתי חבר אחר צורח בבהלה 'אני מבקש מכם, אל תצאו החוצה לצלם. המצב מסוכן מאוד'. לאחר מכן שמעתי שלושה פיצוצים נוספים, הרבה קריאות לעזרה ואז השיחה נותקה". שאכר גילה כי קולווין ואושליק "התעקשו לצאת החוצה לראות מה קרה בדיוק וכך הם שילמו בחייהם".

לקריאה נוספת:
"שלטונות סוריה מנסים לפגוע בעיתונאים זרים"
הכתבת בחומס, שעות לפני שנהרגה: "אין פה רחמים"
עמית מספיד את קולווין: "נשארה עד הרגע האחרון"

עדכון ראשון 20:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully