וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פרשת אשל: "לא ראוי שאשמע על כך מהתקשורת"

טל שלו

22.2.2012 / 13:02

בהתייחסות ראשונה לפרשה מאז הושג הסדר הטיעון עם אשל, גיבה ראש הממשלה את חקירת הפרשה, אך תקף את בכירי לשכתו שלא יידעו אותו בנושא. "זה מצב קשה, כואב לא נוח ולא נעים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (רביעי) לראשונה לפרשת נתן אשל מאז הושג הסדר הטיעון עמו. במסיבת עיתונאים לרגל הצגת דו"ח הריכוזיות, בתשובה לשאלה מדוע לא גיבה את בכירי לשכתו שדיווחו על ההטרדה לכאורה, אמר נתניהו: "אני אומר מה בעיני ראוי ומה אינו ראוי. מה שראוי בכל מערכת זה שאם יש חשש להטרדה - צריך לפנות מיד לרשויות החוק ולטפל בזה. כך הייתי נוהג בדיוק באותה הדרך בכל מערכת. זו הגישה שלי. מה שאינו ראוי לדעתי, הוא שראש המערכת, במקרה הזה ראש הממשלה, אינו יודע שדבר כזה מרכזי מתרחש בלשכתו במהלך חודש וחצי והוא צריך לשמוע על זה מהעיתונים או מכלי התקשורת. זה מצב קשה, מצב כואב לא נוח ולא נעים. כואב מבחינה אנושית. עם זאת, הלוואי וזה היה האתר הכי גדול שעומד בפנינו. יש בפני מדינת ישראל אתגרים הרבה יותר גדולים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צבי האוזר. רויטרס
"מה שאינו ראוי לדעתי, הוא שראש המערכת, במקרה הזה ראש הממשלה, אינו יודע שדבר כזה מרכזי מתרחש בלשכתו"/רויטרס

תגובת נתניהו מסבירה את היעדר הגיבוי הפומבי לראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל ומזכיר הממשלה צבי האוזר, שפנו ליועץ המשפטי לממשלה בנושא. נתניהו קיים עם השניים בימים האחרונים שיחות קשות בהם הבהיר את תחושת אכזבתו מכך שבחרו לעדכן את היועץ המשפטי אך לא עדכנו אותו במתרחש בלשכתו. בעקבות כך, הודיע אמש יועז הנדל על התפטרותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני מאוכזב מזה שלא שיתפתם אותי במידע והסתרתם את זה ממני במשך חודש. הייתם צריכים לפנות אליי קודם והייתי נוהג בדיוק כמוכם ופונה מיד ליועץ המשפטי לממשלה. הייתי מצפה מכם שתשתפו אותי במידע בתור מי שעומד בראש המערכת והייתי מוסר אותו מיד לבדיקה", אמר להם נתניהו בשיחות.

"כשם שברור לי שכל תלונה על הטרדה צריכה להיבדק, לא יכול להיות שאני צריך ללמוד מהתקשורת על דבר כל כך מרכזי שקורה בלשכתי", המשיך נתניהו. האוזר והנדל ניסו להסביר כי בחרו שלא לעדכן אותו כדי להגן עליו מהסתבכות בפרשה, אך נתניהו לא השתכנע מהדברים ואמר להם כי אמונו בהם נפגע. "הנימוק שהיה רצון להגן עליי אינו משכנע, כי ברור לכם מה הייתי עושה אם המידע היה מגיע אלי". שיחה דומה התקיימה גם עם המזכיר הצבאי יוחנן לוקר. לוקר צפוי לסיים את תפקידו בקרוב בכל מקרה ולפי ההערכה גם האוזר יעזוב בקרוב את הלשכה.

לקריאה נוספת על פרשת נתן אשל
אתמול: ראש מערך ההסברה, יועז הנדל, יתפטר
מתח בלשכה? נתניהו נזף בהאוזר לעיני המצלמות
נתניהו הודה לנתן אשל ומינה את גיל שפר למחליפו
לפני שלושה ימים הושג ההסדר: נתן אשל יתפטר ולא ישוב לשירות המדינה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully