וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מושתל הפנים הראשון בטורקיה נחשף - ומתגלח

אוגור אצ'אר בן ה-19 נכווה קשות בשריפה שפרצה בביתו כשהיה תינוק. בניתוח ראשון מסוגו במדינה, הוא קיבל פנים חדשות שנלקחו מתורם שנהרג מפגיעת רכבת. עכשיו הוא רוצה להתחתן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הצעיר הטורקי שזכה לחיים חדשים: חודש אחרי שעבר את השתלת הפנים הראשונה אי-פעם בטורקיה, חשף אתמול (שלישי) אוגור אצ'אר בן ה-19 את פניו החדשות בפני המצלמות בבית החולים באנטליה.

אצ'אר נכווה בצורה קשה בשריפה שפרצה בביתו כשהיה בן קצת יותר מחודש. למרות שהצליח לשרוד, האסון הותיר על פרצופו צלקות בולטות. הרופאים השתילו בפניו רקמות עור שנלקחו מתורם בן 45 שנהרג מפגיעת רכבת. לדבריהם, הניתוח אמנם הצליח, אך ייקח עוד זמן רב עד שאצ'אר יוכל לשוב ולחייך.

מושתל הפנים הטורקי הראשון נחשף. רויטרס
"ייקח עוד זמן רב עד שאצ'אר יוכל לשוב ולחייך". אצ'אר, היום/רויטרס

"אני מאוד מודה למשפחה על התרומה", הוא אמר אתמול. "אני לא יכול לומר יותר מזה כרגע, אבל מחר אכנס מסיבת עיתונאים יחד עם רופאיי". אצ'אר, שהספיק אפילו לגלח את פניו החדשים, סיפר שחלומו הגדול הוא למצוא שידוך הולם ולהתחתן אחרי שיחלים סופית מן הניתוח.

ד"ר עומר אוזקאן, רופא מנתח בבית החולים בו טופל אצ'אר ייעץ לו לא לעשות פרצופים, ואמר כי החלמת העצבים תיקח כחצי שנה. "אתה תצחק, תבכה ותתרגז בעוד שישה חודשים, בסדר?", אמר. בשל מצבו המשתפר, רופאיו של אצ'אר הודיעו כי הם מתכוונים לשחררו לביתו כבר בימים הקרובים.

מנהל בית החולים, איסרפיל קורצ'פה סיפר על התהליך שעבר אצ'אר. "הוא היה מוכן לתהליך הזה והכל עבר בשלום. הוא לא הזדקק לשום טיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי. פשוט היינו שם בשבילו כדי לוודא שהוא לא צריך שום סיוע פסיכיאטרי. אנו נמשיך להיות שם בשבילו, ואנו נעזור לו להתרגל לחיים החדשים
ונדבר איתו על הבעיות האישיות שלו, אם יהיו כאלה".

ההליך הרפואי המורכב שעבר הצעיר הטורקי היא השתלת הפנים העשרים שהתבצעה אי פעם ברחבי העולם, כשהראשונה נערכה בשנת אלפיים וחמש בצרפת.

עוד על השתלות פנים ברחבי העולם
ווינס ניצח: תושב טקסס עבר השתלת פנים מלאה
ספרד: מושתל הפנים נחשף ומתלוצץ עם רופאיו
תמונות קשות: נורתה וזכתה לפנים חדשות

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully