וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: אירן ניסתה לפגוע בשגריר; אירן מכחישה

באירן אמרו כי לפיצוצים בבנגקוק אחראי "המשטר הציוני", אך גורם רשמי בתאילנד אמר כי שלושת האירנים התכוונו להתנקש בדיפלומטים ישראלים באמצעות הצמדדת פצצות למכוניות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; תגיות: אביב אברמוביץ')

יממה לאחר התרחשותם, אירן מכחישה כל קשר לפיצוצים שאירעו אמש בבנגקוק בירת תאילנד – כך דיווחה הבוקר (רביעי) התקשורת האירנית הממלכתית, שאף מאשימה "גורמים הקשורים למשטר הציוני" באחריות לפיצוצים. דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפראסט, "דחה את ההאשמות מצד המשטר הציוני נגד אירן וההאשמות שהמשטר מנסה לפגוע בקשרים הידידותיים וההיסטוריים בין אירן ותאילנד". יש לציין כי למרות מעורבותם של שלושה אזרחים אירניים באירועים, התקשורת האירנית הפנימית בשפה הפרסית התעלמה אתמול מהסיפור לחלוטין, ודבר לא פורסם בנושא.

במקביל להכחשות מטהרן, סיפקו הבוקר לראשונה גם גורמים בתאילנד אישורים לקשר החד-משמעי שקשרו בישראל בין הפיצוצים לאירן. גורם רשמי בתאילנד אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שלושת האירנים שהתגוררו בדירה בה אירע הפיצוץ - בהם אחד שנפצע קשה ושניים שנמלטו (ואחד מהם נעצר בהמשך) - היו מתנקשים שמטרתם הייתה לרצוח דיפלומטים ישראלים, "ובהם גם השגריר עצמו". המתנקשים תכננו, לדבריו, "להצמיד פצצות למכוניות של דיפלומטים" - אותו מתווה בדיוק ששימש את המתנקשים שניסו לפגוע יום קודם בשגרירויות ישראל בהודו ובגאורגיה.

טרור בשגרירויות ישראל - כותרות אחרונות:
כוננות שיא באבטחת הדיפלומטים הישראלים בארה"ב
בנגקוק: נעצר עוד חשוד אירני, נחשפה מעבדת נפץ
"הודו, גאורגיה וישראל יחקרו יחדיו את הפיגועים"
ברק: "אירן - גורם טרור חסר מעצורים"

אירני פוצץ מטענים באזור שגרירות ישראל. רויטרס
לדברי שגריר ישראל, חומר הנפץ דומה לזה שנמצא גם בניו דלהי ובטביליסי. המחבל קוטע הרגליים בזירת הפיצוץ, אתמול/רויטרס

במקביל, התראיין הלילה שגריר ישראל בתאילנד, יצחק שוהם, לסוכנות הידיעות AP, ואמר כי חומר הנפץ במטענים שהתפוצצו בבנגקוק דומה לזה ששימש בפיגוע בניו דלהי ובנסיון הפיגוע בטביליסי. "אמנם לא ברור לגמרי מה היו יעדי הפצצות, אך אנחנו יכולים להניח מנסיוננו, שאנחנו היינו המטרה", אמר השגריר. "על פי המידע שברשותנו, ניתן להניח שאותה רשת טרור עומדת מאחורי שלוש ההתקפות".

העצורים יואשמו בנסיון רצח

הבוקר הודיע שר החוץ של תאילנד כי הרשויות במדינה כבר הגישו כתבי אישום נגד שני האירנים העצורים - סעיד מוראדי, בן 28, שנפצע קשה בפיצוץ, ומוחמד הזאי, בן 28, שנעצר בשדה התעופה כשניסה להימלט מהמדינה. "הם מואשמים בגרימת פיצוץ לא חוקי במקום ציבורי ובניסיון לרצוח שוטרים ועוברי אורח", אמר השר, סוראפונג טוויצ'קצ'איקול.

צילומי אבטחה בהם נראים החשודים בגרימת שרשרת הפיצוצים בבירת תאילנד, בנגקוק, פברואר 2012. רויטרס
צילומי האבטחה של שלושת החשודים. מימין: סעיד מוראדי, שרגליו נקטעו בפיצוץ; החשוד הלא מזוהה שטרם נתפס; ומוחמד הזאי, שנעצר בשדה התעופה/רויטרס

במקביל, ממשיכה המשטרה המקומית במאמציה לאתר את החשוד השלישי, שבצילומי אבטחה המתעדים את השלושה נראה לובש חולצת טי לבנה ומכנסיים קצרים. שמו אינו ידוע. בצילומים, שצולמו שעות ספורות לפני הפיצוצים, נראים גם מוראדי והזאי, כשהם נושאים תיקים.

חומר נפץ פלסטי תקני

הרשויות בתאילנד ממשיכות גם הבוקר בחקירת שרשרת הפיצוצים. אתמול הודיעו כי עצרו החשוד הנוסף בקשר לאירוע, גם הוא אירני, בשדה התעופה הבינלאומי סווארנבומי בעיר - משם עמד להמריא למלזיה השכנה. נמסר כי הוא נכנס למדינה ב-8 בפברואר - אותו תאריך בו נכנס לתאילנד גם מוראדי, דרך העיר פ?ו?קט.

זירת הפיצוץ בתאילנד. רויטרס
החיפושים נמשכים בבית בו התגוררו שלושת המתנקשים, שם אירע הפיצוץ הראשון/רויטרס

במקביל, עדכנה דוברת הממשלה, תיטימה צ'ייסנג, על הממצאים שגילתה המשטרה בדירה ששכרו שלושת החשודים, בה אירע הפיצוץ הראשוני. לדבריה, החקירה העלתה כי הדירה שימשה לייצור מטעני חבלה, והתגלה בה, בין היתר חומר נפץ מסוג C-4 - חומר נפץ תקני פלסטי רב עוצמה. כמו כן, נמצאו בדירה מערכות הפעלה בשלט רחוק למטענים.

הדוברת אישרה את הפרטים שפורסמו בתקשורת התאילנדית לגבי השתלשלות האירועים: לדבריה, בתחילה אירע פיצוץ בדירה, ובעקבות זאת נמלטו ממנה שלושת דייריה. בתחילה נמלטו השניים הראשונים, ולאחר מכן יצא ממנה מוראדי. הוא ניסה לעצור מונית אך נכשל, יידה עליה מטען שהתפוצץ, ולאחר מכן ניסה ליידות מטען נוסף על שוטרים, אך נכשל, והמטען התפוצץ בקרבתו וגרם לפציעתו הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully