וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק סורי: "הצבא משתמש בגז עצבים נגד אזרחים"

ניר יהב

14.2.2012 / 0:10

קצין בדרגת סרן שערק משורות הצבא סיפר ל"אל-ערביה" כי הצבא השתמש בחומר הלחימה הכימי כדי להשתלט על המהומות בחומס. "מומחים רוסים מפקחים על השימוש בחומרים האלה"

"כוחות הביטחון הסורים עושים שימוש בגזים רעילים האסורים על פי הדין הבינלאומי, בפיקוחם של מומחים אירנים ורוסים" – כך טוען קצין שערק מצבא סוריה בשם עבד אל-סלאם אחמד, בראיון שהעניק אתמול (שני) לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה". לטענתו, צבא סוריה השתמש בגז עצבים על מנת להיכנס בקלות וללא התנגדות לתוך העיר חומס, ואף התכוון להשתמש בו בהיקף רחב יותר באזורים נוספים, כגון העיירה זבדאני שליד דמשק. מדובר בפעם הראשונה שמועלות טענות על שימוש בגז מסוג זה מאז הטבח בחמה בשנת 1982, אז הושמעו נגד אסד האב טענות לפיהן צבאו הזרים גז לבניינים בהם שהו מורדים.

הקצין, שדרגתו (נקיב) מקבילה לדרגת סרן בצה"ל, אמר עוד כי בידי צבא סוריה נמצאים חומרים רעילים הגורמים לחנק, שבחלק קטן מהם עושים נעשה בעולם שימוש לצרכי "רצח עם". לטענתו, רוסיה סיפקה לסוריה את החומרים המסוכנים הללו ולפיכך מומחים רוסים נמצאים בסוריה כדי לפקח על השימוש בהם, כמו גם מומחים אירנים. "המומחים הללו מגדירים לצבא סוריה מתי והיכן להשתמש בחומרים הרעילים", הוסיף.

בתוך כך, נציבת זכויות האדם באו"ם, נאבי פילאי, אמרה אתמול כי "כישלון מועצת הביטחון של האו"ם להגיע להסכמה בנוגע לפעולה נגד סוריה עודד כנראה את ממשלת סוריה לצאת במתקפה כוללת לריסוק ההתנגדות בכוח מוחץ". היא הוסיפה ואמרה כי היא "מזועזעת במיוחד מהטבח המתמשך בחומס". פילאי נאמה בפני עצרת האו"ם, מיד לאחר ששגרירי סוריה, צפון קוריאה ואירן ניסו למנוע ממנה לנאום באמצעות טיעונים פרוצדורליים שונים. היא קראה למועצת הביטחון להעביר את הדיכוי הסורי לבית המשפט הבינלאומי בהאג, כפי שנעשה עם לוב בשנה שעברה.

האופוזיציה בסוריה דיווחה כי במהלך יום האתמול נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים ברחבי המדינה 37 בני אדם, 15 מתוכם בדרעא, 10 בחומס, ארבעה באידליב וכל השאר בחמה, פרברי דמשק ודמשק עצמה. על פי הדיווחים, צבא סוריה ממשיך במתקפתו על העיר חומס וכן על העיר רסתן שבמחוז חומס. טנקים סורים מפגיזים את רסתין ולפי הדיווחים, בתים רבים בעיר נהרסו כליל. מבין ההרוגים היום שני ילדים ואישה.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה
הליגה הערבית: כוח או”ם בסוריה במקום המשקיפים
עיתונאי סורי שערק: ”התקשורת מסייעת לרצח”
תצלומי לוויין מוכיחים: אסד טובח עם ארטילריה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון אחרון: 21:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully