וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ישראל תמשיך להתעלם? נחזור לפעול באו"ם

ניר יהב

12.2.2012 / 21:20

"חידוש המשא ומתן מחייב הפסקת הבנייה בהתנחלויות, חזרה לקווי 67' ושחרור אסירים" - כך אמר יו"ר הרשות בכינוס הליגה הערבית. "אי אפשר להמשיך במצב הנוכחי"

אחרי האיחוד עם החמאס, יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ממשיך לאיים כי ינקוט בצעדים בזירה הבינלאומית כדי שהעולם יכיר במדינה פלסטינית. בנאום תקיף שנשא הערב (ראשון), בכינוס של שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, אמר אבו מאזן כי הרשות מעבירה מסרים לראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין חידוש תהליך השלום. "אם ישראל לא תיענה למסרים, נמשיך בצעדים הנוגעים להשלמת ההכרה במדינת פלסטין", הבהיר. "אי אפשר להמשיך במצב הנוכחי, כלומר להיות רשות ללא רשות", טען אבו מאזן.

"חידוש המשא ומתן עם ישראל מחייב הפסקת בנייה בהתנחלויות, כולל במזרח ירושלים, קבלה של עקרון שתי מדינות בגבולות 67' ושחרור אסירים פלסטינים, בעיקר אלו שנעצרו לפני שנת 1994", הוסיף אבו מאזן. לדבריו, המסרים שהוא מעביר לנתניהו ולעולם "כוללים למעשה את הנקודות המרכזיות של ההסכמים החתומים על ידינו. אנו ממתינים לתשובות למסרים שלנו, אחרת נמשיך במאמצינו להשיג הכרה במועצת הביטחון, בעצרת הכללית של האו"ם ובמוסדות האו"ם הנוספים".

ישראל מתעלמת מאתנו ומהקוורטט

אבו מאזן איים עוד כי אם ישראל לא תשיב על המסרים הפלסטינים הנוגעים לחידוש המגעים המדיניים, הרשות תיאלץ לפנות גם לאמנת ז'נבה הרביעית העוסקת בהגנה על אזרחים בעת מלחמה. הוא סיפר לנוכחים כי הקוורטט דרש מהצדדים להגיע להסכמות בנוגע לגבולות ולביטחון תוך שלושה חודשים אולם חלפו חודשיים ולא הושג דבר. זו הסיבה שהחליט עבדאללה מלך ירדן לארח שיחות מדיניות.

בהתייחסו ל"הסכם דוחא", ההסכם שחתמו אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בקטאר ובו נקבע כי אבו מאזן יכהן כראש ממשלת האחדות, אמר האחרון כי המשימה העיקרית של ממשלה זו היא להכין את הבחירות ולשקם את עזה. "לא נוכל לקיים את הבחירות ללא מזרח ירושלים", הבהיר.

בתגובה לדבריו של אבו מאזן נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "נאומו של אבו מאזן הוא הפניית עורף לשלום. במקום להיכנס למשא ומתן שיביא לסיום הסכסוך מעדיף אבו מאזן לחבור לארגון הטרור חמאס, אותו חמאס שמתחבק עם אירן".

עוד בנושא:
דיווח: בחמאס "רותחים" על ההסכם עם אבו מאזן
"אם יימשך הקיפאון, לא יהיה שלום בדורנו"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully