וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי לא נכנע: "לא ניסוג מתוכנית הגרעין"

המנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי, הצהיר כי יתמוך בכל מי שיתעמת עם ישראל, וכי ארה"ב תיפגע אם תתקוף את ארצו. הוא אף איים להגיב על חרם הנפט "בזמן המתאים"

המנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר הבוקר (שישי) כי ארצו לא תיכנע ללחץ הבינלאומי לנטוש את תוכניתה הגרעינית. "אמריקה תיפגע אם תאיים על אירן או תתקוף אותה. סנקציות לא ישפיעו על נחישותינו להמשיך בנתיב הגרעין. בצגטבה לאיומים בחרם נפט ומלחמה, יש לנו איומים משלנו שניתן להוציא אל הפועל בזמן המתאים".

בנאום שנשא בפני מתפללים ושודר בטלוויזיה הממלכתית האירנית התייחס חמינאי גם לישראל והצהיר: "איני חושש לומר שנתמוך ונסייע לכל מדינה או גורם שיילחם או יתעמת עם המשטר הציוני".

אמש דווח כי לאון פנטה, שר ההגנה האמריקאי מאמין כי ישראל תתקוף באירן בחודשי האביב - אפריל, מאי או יוני, בטרם אירן תיכנס למה שישראל מכנה "שלב החסינות" בו לא ניתן יהיה להפציץ את מתקני הגרעין שלה. הדברים נכתבו על ידי דיוויד איגנטיוס, פרשן בכיר ב"וושינגטון פוסט" המלווה את פנטה בביקור בבלגיה. בישראל חוששים כי בתקופה הקרובה אירן תעשיר מספיק אורניום ותסליק אותו במתקנים תת-קרקעיים אותם לא ניתן יהיה להשמיד ולכן, פנטה מעריך כי מתקפה ישראלית תיתכן בתקופה הקרובה.

הלילה התייחס גם סגן ראש ממשלת בריטניה, ניק קלג, להערכות לגבי תקיפה צבאית באירן ואמר כי הוא חושש שישראל תבצע מתקפת מנע במדינה, כך דיווח השבועון הבריטי The House Magazine. "כמובן שאני דואג שיהיה עימות צבאי ושמדינות מסוימות יבקשו אולי לקחת את העניינים לידיהן", אמר קלג והוסיף כי בריטניה ניסתה ליצור את התחושה לפיה "יש צעדים נוקשים שאנו יכולים לעשות, שאינם צבאיים, בכדי ללחוץ על אירן".

ואילו כאן בישראל, אמר אתמול שר הביטחון אהוד ברק בנאומו בכנס הרצליה כי "התוכנית האירנית מתקדמת בהתמדה לעבר בשלות, ועומדת להיכנס אל מרחב החסינות שממנו והלאה יוכל המשטר לפעול להשלמת התוכנית ללא הפרעה אפקטיבית ובעיתוי הנוח לו". "בניגוד לעבר", המשיך שר הביטחון, "קיימת הבנה כי במידה והסנקציות לא ישיגו את התוצאה המיוחלת של עצירת התוכנית הצבאית, יועלה צורך לשקול פעולה. פרשנים רבים מעריכים כי תוצאת המתנה פסיבית תהיה בהכרח אירן גרעינית, וההתמודדות עם אירן גרעינית תהיה מסובכת ויקרה בדמים תרתי משמע. מי שקורא לפעול בנושא אחר כך, ייתכן וימצא שזה מאוחר מדי".

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
האירנים מתאמנים לקראת עימות - ומציעים לאחרים לעשות עבוןרם את העבודה/AP

קלג העדיף שלא לתת הערכה לגבי האפשרות שבריטניה תיקח חלק בתגובה צבאית באירן. "אני חושב שבסיטואציה כזו לא מורידים אף אפשרות מהשולחן", אמר. "כשאתה במבוי סתום עם מדינה שנתפסת כמי שיש לה כוונה עויינת בנושאים אלה, כמובן שלא תשלול אפשרויות. אך הברנו שאנו נוהגים בריסון, על מנת לפתור זאת דרך שילוב של לחץ ומחויבות".

בתוך כך, אירן שיגרה הבוקר לחלל לווין תצפית מתוצרתה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. מדובר בלווין השלישי מתוצרתה. "לווין 'נוויד' שוגר בהצלחה. הוא ייכנס למסלול בגובה שבין 250 ל270 קילומטרים", אמר ראש סוכנות החלל האירנית חמיד פאזלי. הלווין שוקל כ-50 קילוגרמים, והוא אמור לפעול כשנה וחצי.

עוד בנושא
"פנטה מאמין שישראל תתקוף באירן בחודשי האביב"
אירן שיגרה "בהצלחה" לווין תצפית לחלל
ברק: "אם אירן לא תעצור - נצטרך לשקול פעולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully