וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס תומך בחשאי בהתקוממות נגד אסד

ניר יהב

28.1.2012 / 10:07

מנהיגי הארגון חוששים להציג בפומבי את עמדתם נגד המשטר הסורי, ומונעים בכוח עצרות ברצועה התומכות במורדים. בסרטון שהופץ ברשת, תועד הניה תומך בהתקוממות נגד אסד

חמאס אמנם תומך בחשאי בהתקוממות העממית הסורית נגד משטרו של הנשיא אסד, אך הוא אוסר על מפגינים ברצועת עזה לקיים תהלוכות תמיכה במחאה נגד סוריה. על פי דיווח הבוקר (שבת) בעיתון "א-שרק אל-אווסט", הנסמך על מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים", מנגנוני הביטחון של חמאס פיזרו בכוח עצרת תמיכה במהפכה בסוריה, שקיים הזרם הסלפי הקיצוני במרכז הרצועה. על פי הדיווח, חמאס קרע את השלטים בהפגנה, החרים מצלמות ואף עצר את אחד מבכירי הסלפים במחוז – השייח' יאסר אבו הולי.

לפי המקורות, חמאס אוסר על פעילויות ועצרות תמיכה במחאה נגד המשטר הסורי כדי לשמור על עמדתו הפומבית "האובייקטיבית" כלפי המחאה בסוריה. "חמאס ומנהיגיו תומכים במהפכה בסוריה, אולם בחשאי", הוסיפו. "הם לא רוצים שעמדה זו תוצג בפומבי". לדברי הגורמים, אחת ההוכחות שלפיהן הנהגת חמאס תומכת במחאה בסוריה היא קטע וידאו שבו נראה ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה אומר לאזרח סורי בטורקיה: "הלבבות שלנו והרגשות שלנו איתכם". סרטון זה הועלה לרשת הפייסבוק על ידי האופוזיציה הסורית וחמאס לא הגיב עליו.

בחודשים האחרונים שוררת מתיחות קשה בין חמאס לדמשק בעקבות האלימות שנוקט המשטר הסורי נגד המפגינים במדינה. חמאס סרב להביע תמיכה פומבית במשטר הסורי ואסד זעם על מנהיגי הארגון. באחת ההודעות הנדירות שפרסם חמאס, הוא אף הביע תמיכה מרומזת במחאה נגד המשטר הסורי והצהיר כי הפתרון חייב להיות פוליטי – רמז שעל אסד להתפטר. מנהיגי חמאס, שהתרכזו בשנים האחרונות בבירה הסורית, החליטו אף לעזוב את המדינה. רובם עזבו למצרים, ירדן, סודן, טורקיה וקטאר. למרות זאת, בדמשק נותרה נציגות קטנה של חמאס.

המתיחות בין עזה לדמשק:
דיווח: שלטונות סוריה עצרו את בתו של חאלד משעל
דיווח על עזיבת בכירי חמאס את דמשק
בסוף החודש שעבר: חמאס רמז שעל אסד לפרוש מתפקידו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully