וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה דוחה את הצעת הליגה הערבית: "התערבות בוטה"

לאחר שפורסם כי שרי החוץ הערבים ידרשו מנשיא סוריה להעביר סמכויותיו לקראת המעבר לדמוקרטיה, הגיב בכיר סורי בטלוויזיה הממלכתית וקרא לתוכנית "התקפה על ריבונותה"

סוריה הודיעה הבוקר (שני) כי היא דוחה את הצעת הליגה הערבית להעברת סמכויות הנשיא בשאר אסד לסגנו. בכיר סורי שצוטט בטלוויזיה הממלכתית במדינה קרא להצעה "התערבות בוטה" בענייניה של סוריה.

"סוריה דוחה את ההחלטות שנלקחו מחוץ לתוכנית עבודה ערבית, והיא מחשיבה אותן כהתקפה על ריבונותה וכהתערבות בוטה בענייני הפנים שלה", אמר הבכיר. הוא הוסיף ואמר שהליגה הערבית צריכה "למלא את אחריותה בעצירת המימון והחימוש של טרוריסטים".

הבכיר הסורי הוסיף כי היוזמות של הליגה הערבית מנוגדות לאינטרסים של העם הסורי ועל להן למנוע מהמדינה "התפתחות ברפורמות פוליטיות והבאת ביטחון ויציבות לאנשיה, שהראו במשך המשבר הזה את תמיכתם באחדות לאומית בראשות הנשיא אסד".

"להפעיל לחץ על סוריה"

אמש פורסם כי הליגה הערבית תדרוש מנשיא סוריה להעביר את סמכויותיו לסגנו, כחלק ממעבר המדינה לדמוקרטיה – דברים שאמר ראש ממשלת קטאר, חאמד אל-ת'אני. מדובר בצעד המשמעותי ביותר של הליגה נגד משטרו של נשיא סוריה, ובמסגרת יוזמה חדשה של שרי החוץ של הליגה הערבית, על רקע כישלון משימת המשקיפים במדינה. הליגה גם פירטה לוח זמנים מפורט לאסד: עליו לפתוח בדיאלוג עם האופוזיציה בתוך שבועיים, במטרה להקים ממשלת אחדות בתוך חודשיים. במסיבת עיתונאים בקהיר הוסיף אל-ת'אני כי הליגה הערבית תעביר את יוזמתה למועצת הביטחון של האו"ם, כדי לקבל את תמיכתה במהלך.

מוקדם יותר דווקא הודיעו שרי הליגה הערבית כי בכוונתם להאריך את שהות משלחת המשקיפים שלהם בסוריה בחודש נוסף. בשלב זה לא ברור האם המשקיפים אכן יישארו בסוריה, לנוכח המהלך האחרון. לעומת זאת, הודיע שר החוץ של ערב הסעודית, הנסיך סעוד אל-פייסל, כי ארצו תמשוך את המשקיפים הסעודיים מהמשלחת. "ארצי תחזיר את המשקיפים, כי הממשלה הסורית לא הוציאה אל הפועל ולו סעיף אחד מתכנית הליגה הערבית, שמטרתה בסופו של דבר לשים קץ לשפיכות הדמים", אמר בפתח ישיבת שרי החוץ הערבים.

"אנו קוראים לקהילה הבינלאומית, לרבות אחינו במדינות הערביות, וחברינו ברוסיה, סין, אירופה וארצות הברית להכיר באחריות ולהפעיל את כל הלחץ האפשרי על סוריה", הוסיף אל-פייסל. בנוסף קרא הנסיך למדינות ערב למלא אחר החלטות הליגה הערבית להטיל סנקציות על סוריה: "על אחינו הערבים למלא אחר מה שהחליטה הליגה הערבית ולהטיל סנקציות על סוריה במטרה ללחוץ על הממשלה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully