וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בצה"ל במתח: מי יספוג את האש מדו"ח הרפז?

22.1.2012 / 0:10

בצמרת צה"ל גברה הדריכות לקראת פרסום דו"ח מבקר המדינה בפרשת "מסמך הרפז". החשש: בחינת פתיחת חקירה פלילית עקב מציאת ממצאים חמורים. האם מינויים עתידיים ייפגעו?

בצמרת צה"ל גובר הלחץ לקראת העברת טיוטת דו"ח מבקר המדינה למעורבים בפרשת "מסמך הרפז". זאת בעקבות החשש שייחשפו פרטים מביכים העלולים להכתים שמות של קצינים ולשבש מינויים אפשריים. גורם בכיר המצוי בפרטי עבודת המבקר, הסביר כי בפגישה שקיימו מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס וראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', לא עלה כלל עניין פתיחה מחודשת של החקירה המשטרתית, אולם לדברי הגורם, קיימת תיאורטית אפשרות שהמבקר יפנה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. עוד מסר הגורם כי במשרד המבקר יפעילו מאמץ לסיים את כתיבת טיוטת הדו"ח כבר בשבוע הקרוב ולאחר מכן היא תועבר במלואה לכלל המעורבים בפרשה. לדברי הגורם, "יש כאלה רבים ולא בודדים".

עיקר הדריכות בצמרת צה"ל נסובה סביב השאלה האם המבקר יפנה לוינשטיין כדי לבחון אפשרות שתיפתח חקירה פלילית עקב חשיפת ממצאים חמורים. המהלך הזה יתממש במידה שעבודת המבקר תערער את ההערכה לפיה סגן-אלוף במיל' בועז הרפז, עומד מאחורי זיוף המסמכים שחוללו את הסערה. מקורבים למפקד פיקוד הצפון עד לאחרונה, אלוף גדי איזנקוט, שרואה את עצמו כמוביל לתפקיד סגן הרמטכ"ל ומי שבעתיד יתמודד על תפקיד יורשו של רב-אלוף בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל, טוענים כי אין לאיזנקוט קשר לפרשה, למעט העובדה שהרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי, הראה לו את המסמך ולמרות שהפציר בפניו לפנות לראש הממשלה או ליועץ המשפטי לממשלה, הוא סירב.

קצין בכיר נוסף שעומד במוקד הפרשה הוא עוזרו לשעבר של אשכנזי, אלוף-משנה ארז וינר. וינר היה הקצין שקיבל את המסמך ומסר אותו מאוחר יותר לידי אלוף-משנה במיל' גבי סיבוני, מקורבו של האלוף איזנקוט. מאוחר יותר הוחלט למנות את וינר לקצין חינוך ראשי בדרגת תת-אלוף, אולם המינוי עוכב בשל הפרשה.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך חודש אוגוסט 2010, סוכם על ידי הרמטכ"ל דאז אשכנזי, כי אל"מ ארז וינר ימונה לתפקיד קצין חינוך ראשי. מינוי זה מחייב אישור שר הביטחון ויידון עם סיום חקירת מבקר המדינה. מאז סיום תפקידו, יצא אל"מ וינר לתקופת לימודים, בנוסף היה חבר בצוות בראשותו של אלוף נועם תיבון שחקר את נושא החטיפות. כיום מוצב אל"מ וינר באגף המבצעים ועוסק בבחינת התוכניות האופרטיביות של צה"ל בגזרות השונות. אל"מ ארז וינר העיד במשטרה בפרשת הרפז וכפי שפרסמה משטרת ישראל, נמצא כי אינו קשור לזיוף המסמך. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לנאמר בחדרי החקירות או בעדויות שמסר אל"מ ארז וינר לצוות הבדיקה של משרד מבקר המדינה".

עוד בנושא:
משרד מבקר המדינה: טיוטת הדו"ח תישלח בתוך זמן קצר
"בחור שאני מכיר": כך ניסה אשכנזי להרחיק עצמו מהרפז
בועז הרפז: "לא זייפתי המסמך, קיבלתי אותו"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully