וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב במסר תקיף לאירן: הצבא שלנו ערוך לחלוטין

ערב ביקורו בישראל של הרמטכ"ל האמריקאי, מבהיר שר ההגנה לאון פנטה כי ארה"ב לא תאפשר את חסימת מצרי הורמוז - אך אומר כי הצבא לא יגביר נוכחות באזור: "אנו ערוכים ממילא"

לארצות הברית אין כוונה לצאת, בשלב זה, למבצע צבאי באירן, אך היא ערוכה לקראתו בכל עת - כך הבהיר אמש(רביעי) מזכיר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה. דבריו מגיעים ערב בואו לישראל של ראש המטות המשולבים האמריקאי, מרטין דמפסי. לפי כמה הערכות, דמפסי, שיבוא מחר בבוקר לפגישות עם הרמטכ"ל בני גנץ וראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, ינסה להפעיל לחץ בישראל כדי לסכל תכנית לתקיפה באירן.

בשיחה עם כתבים בוושינגטון, אמר פנטה כי צבא ארצות הברית ערוך להתמודד עם האיומים מאירן. דבריו מגיעים ברקע האיומים מטהרן, לפיהם ספינות משמרות המהפכה מסוגלות "לסגור את מצרי הורמוז בכל עת", ולחסום מעבר חביות נפט לחלקים רבים בעולם.

תרגיל של צבא אירן במיצרי הורמוז, המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
צבא אירן בתמרון ימי במצרי הורמוז. לא מאיים על ארצות הברית, כרגע/רויטרס

כשנשאל פנטה כיצד מתמודדת ארצות הברית עם איומים אלה, אמר: "לא נעשים כל צעדים כדי להגביר את הנוכחות האמריקאית באזור. מדוע? כי אנחנו ממילא ערוכים לחלוטין להתמודד עם המצב". כמו כן, הוא שב על עמדת הפנטגון, לפיה בוושינגטון מעדיפים לנקוט צעדים דיפלומטיים כדי לסכל את תכניתה הגרעין של טהרן מאשר לפעול בדרכים צבאיות.

ברק: אירן עדיין לא מאותתת שהזמן אזל

מוקדם יותר הבוקר, העריך שר הביטחון, אהוד ברק, כי בשלב זה, לא נראה שאירן מאותתת למערב ש"הזמן אזל", ולא מסתמן שהקהילייה הבינלאומית צריכה לפעול נגדה בצעדים חריפים יותר מאשר להטיל עליה עיצומים. בריאיון לגלי צה"ל, אמר שר הביטחון כי ברור שאירן ממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה, אך כי על מנת שיהיה בידיה נשק אפקטיבי, על המשטר בטהרן יהיה להדיר מאירן את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. "לא נראה שהם עושים זאת בשלב זה", אמר ברק.

כמו כן, התייחס שר הביטחון בדבריו לדחיית מועד פתיחת תרגיל ההגנה האווירי של ישראל וארצות הברית, הגדול בתולדות שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, ואמר כי "היו שיקולים שונים", וכי ההחלטה נבעה "יותר ממני, פחות מאשר פנטה".

בימים האחרונים דווח כי ההחלטה על דחיית התרגיל התקבלה משיקולי הדרג המדיני ולא בגלל בעיות בתקציב הביטחון. גורם ביטחוני אמר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "ניתח את התקופה על רקע המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לאירן, והחליט לדחות את התרגיל מחשש שהוא יתפרש כהכנה לתקיפה באירן".

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully