וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הסנקציות נגד אירן לא משפיעות"

פנחס וולף

16.1.2012 / 11:03

ראש הממשלה ציין כי בשל העובדה שאין סנקציות כנגד הבנק המרכזי ותעשיית הנפט, ממשיכה תוכנית הגרעין. על המשא ומתן על הפלסטינים : "עמדותיהם לא השתנו בננומטר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שני) בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי "הסנקציות שהופעלו עד עכשיו לא יעילות ולא משפיעות על תכנית הגרעין האירנית. צריך להפעיל סנקציות חזקות נגד הבנק המרכזי ותעשיית הנפט של אירן. בינתיים זה לא קורה ולכן תכנית הגרעין ממשיכה". הוא הוסיף כי אירן "נכנסת לעירק במהירות גדולה". והוסיף כי "יש חוסר יציבות, ובמצב הזה צריך לחזק את יסודות הכוח, לחזק את כושר ההגנה נגד התקפות אוויריות וקרקעיות".

על המשא ומתן עם הפלסטינים, אמר נתניהו כי "העמדות של סאיב עריקאת לא משתנות, והוא לא השתנה בננומטר. אנחנו הגשנו מסמך של 21 נקודות שיש עליהן הסכמה מקיר לקיר. כל אחד בחדר היה מסכים עליו, ואני מקווה שנוכל לעבור את 26 בינואר ולהמשיך בשיחות".

נתניהו הוסיף כי הפלסטינים הציבו תנאים מקדימים "מהרגע הראשון" ואמר כי הם "חשבו שיוכלו לכפות את התנאים הללו". ראש הממשלה אף אמר כי "ישראל הסכימה לעשרה חודשי הקפאה ביהודה ושומרון, אך הם דרשו הקפאה נוספת. מנגד, התגובה שלנו הייתה שאנו מוכנים להיכנס לשיחות בכל עת ללא תנאים מוקדמים".

עריקאת "לא מפסיק לדבר"

ראש הממשלה אמר כי "אני מוכן להיכנס בכל עת לרכב שלי ולנסוע לרמאללה, גם אם זה יהיה כאב ראש לא קטן למאבטחים שלי, אבל אבו מאזן לא מוכן להיפגש. מלך ירדן הציע את האכסניה שלו ואמרתי שאני מוכן לבוא". נתניהו הוסיף כי על פי הסיכום המוקדם לא ידברו הצדדים על המתרחש בשיחות, אך ציין כי עריקאת "לא מפסיק לדבר".

בנוגע למצב הדברים בעולם הערבי אמר נתניהו כי "הזהירות שנקטנו בה עד עשיו הוכיחה את עצמה. יש פה נפיצות מובנית. מה שהיה עם משטרי מובארק וסאדאת, הוא לא מה שיהיה".

הוא התייחס במהלך הדיון גם לחוק טל ואמר כי ביום ראשון חוק טל יובא לאישור הממשלה להארכה. "עמדת הממשלה תהיה להאריכו", והוסיף כי "היעד ל-2011 היה 2,400 שיתגייסו לשירות צבאי ואזרחי. 2361, 1282 מתוכם הגיעו לשירות צבאי. זו עליה של 40 אחוז בגיוס החרדים מהשנה הקודמת, ולמעשה אחוז גיוס החרדים עלה בפי שלושה מאז 2008".

עוד בנושא

אירן מזלזלת בסנקציות: ”אין תחליף לנפט שלנו"
ארה”ב: הסנאט אישר סנקציות חריפות נגד אירן
הפלסטינים: ”ישראל מוכנה לנסיגות במזרח ירושלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully