וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני קרא לחרדים לא להתגייס: צה"ל כשל בשילובם

חבר הכנסת מיהדות התורה התראיין אמש לרדיו קול חי והביע דעה מפורשת נגד גיוס חרדים לצה"ל. גפני: אם יפנה אלי חרדי אומר לו אל תתגייס, מתכוונים להפוך אותך לאדם אחר

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) התייחס לתקנות החדשות בצה"ל בקשר לשירת נשים וקרא בעקבותיהן לחרדים לא להתגייס, בראיון שנערך אמש (שלישי) ב"רדיו קול חי".

"היום, בעקבות החלטת המטכ"ל ובעקבות ההסתייגות של הרב הצבאי הראשי, סתם יהודי חרדי שבא אלי ואומר 'אני הולך לשח"ר כחול', בעבר הייתי אומר לו 'בסדר גמור, שיהיה לך בהצלחה. היום אני לו 'אל תתגייס, כיוון שמתכוונים להפוך אותך לאדם אחר' ואני לא יודע מה עוד יחייבו אותו. בעבר לא הייתי אומר את זה, היום אני אומר לא להתגייס, אסור להתגייס. המבחן הראשון של שילוב חרדים בצבא - הצבא פשוט כשל בו".

בתוך כך, נמסר אתמול כי רב חיל האוויר, סגן-אלוף רם ראב"ד, ביקש אתמול לסיים את תפקידו כרב החיל, בתום פגישה שערך עם מפקד החיל, אלוף עידו נחושתן, בה התנצל בפניו על התנהגותו ועל הסערה שחולל. ראב"ד יסיים את תפקידו בימים הקרובים. עם זאת, מקורביו של ראב"ד שוללים את הודעת דובר צה"ל לפיה הרב ביקש להתפטר מתפקידו כרב חיל האוויר, ואומרים כי ראב"ד רק ביקש מנחושתן לסיים את תפקידו כרב פרויקט "שח"ר כחול", מיזם שילוב החרדים בחיל, ולא לפרוש מהתפקיד הבכיר יותר.

ליצמן נטש טקס עם שירת נשים

חברו לסיעה של גפני וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן נטש בשבוע שעבר טקס חנוכת אגף חדש בבית החולים קפלן ברחובות בגלל שירת נשים. ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי ליצמן עזב את הטקס, לאחר שלבמה עלו נערות מקהלת נווה-עוז מפתח תקווה. עוד דווח מפי נוכחים באירוע, כי הרב הראשי לישראל יונה מצגר שנכח אף הוא באירוע נשאר במקומו והיה עסוק בקריאת פרקי תהלים ממכשיר הטלפון הנייד שלו.

בראיון לתוכנית "שמונה עד עשר" ב"רדיו קול ברמה", אישר סגן השר ליצמן את הנסיבות שהובילו ליציאתו מהטקס והבהיר כי "אף אחד לא יכול להכריח אותי לבטל הלכה. הקו שלי אומר שלא משנה מה יהיה, אני יכול לעשות מה שאני רוצה. לא יכול להיות דבר כזה שמתחילים לרדת מתחת לרמה ואנחנו מכעיסים את החילונים. בשבוע שעבר ח"כ לבני תקפה אותי במליאת הכנסת על כך שסירבתי לאפשר לאישה לעלות על הבמה, והנה יש הוכחה שנתתי לנשים לעלות ושאין הדרת נשים".

עוד בנושא:
אחרי הסערה שעורר: רב חיל האוויר התפטר מתפקידו
מלחמת גרסאות: "הרב ראב"ד לא התנצל על דבריו"
ליצמן נטש טקס בגלל שירת נשים: "לא מתנצל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully