וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל טרם ביקשה מצרפת לעצור את דורסי זיתוני"

פנחס וולף

3.1.2012 / 12:55

לדברי שגריר צרפת בישראל ביגו, המשטרה לא העבירה פנייה רשמית בנושא. עוד אמר במהלך הדיון המיוחד בכנסת כי "אם הולכים לפי החוקים בצרפת, פגע וברח יכול להגיע עד לעשר שנות מאסר"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות קיימה בצהריים (שלישי) דיון דחוף על פרשת דריסתה למוות של לי זיתוני בצומת הרחובות פנקס-ויצמן בתל אביב לפני כשלושה חודשים וחצי. דורסיה של לי נמלטו ממקום התאונה וכעבור שעות אחדות ברחו מהארץ לצרפת. הדיון עוסק בהשלכות האירוע ואי-הסגרת הנהגים הדורסים לישראל ומשתתפים בו שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, משפחתה וחבריה של לי זיתוני, נציגי המשרדים לביטחון פנים, ההסברה והתפוצות, החוץ והמשפטים, וכן נציגי פרקליטות המדינה. כמו כן, משתתפים בדיון נציגים מארגונים יהודיים-צרפתיים שונים, ביניהם ה-CRIF – הוועד המייצג של המוסדות היהודיים בצרפת.

שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, אמר בדיון כי "זה נכון שאנחנו לא מסגירים את אזרחינו, למעט למדינות שהן חברות באיחוד האירופי. לא משנה מהו הפשע". יחד עם זאת ביגו הביע תנחומיו למשפחה בשמו ובשם העם הצרפתי כולו ואמר כי "היה הד גדול לדרמה הזו בצרפת. זה נכון שאנחנו לא בעולם מושלם. יש לנו שתי מערכות חוק שונות עם חוקים שונים. באותו הזמן יש כאן שתי דמוקרטיות עם מערכת משפט חזקה". לדבריו, "אם הולכים לפי ספר החוקים בצרפת, פגע וברח יכול להגיע עד לעשר שנות מאסר".

ביגו עידכן כי לפי מה שידוע לרשויות בצרפת, דורסיה של זיתוני לא מתכוונים לחזור לישראל, אך לצד זאת אמר כי "אנחנו יכולים להעמיד אותם למשפט בצרפת, והעונשים חמורים גם בצרפת. יש שיתוף פעולה מלא בין שתי המדינות. השגרירות ואנוכי מחויבים למקרה ונמצאים בקשר עם המשטרה בצרפת".

"לצדק אין גבולות"

השגריר הצרפתי נשאל על ידי יוזם הדיון ויו"ר הוועדה ח"כ דני דנון (ליכוד) מדוע עדיין לא עצרו את הדורסים בצרפת והשגריר הצרפתי השיב כי "אני מבין את התסכול אבל מתנהל הליך חוקי. עדיין לא התקבלה פנייה רשמית מהמשטרה לעצור את אותם עבריינים".

דנון הוסיף כי "אוזלת היד בטיפול בהסגרת הרוצחים מחייבת מענה. עלינו להפעיל את הקשר היהודי בצרפת בכדי לפתור את הפרשה, ולהתחיל מאבק משפטי, על אדמת צרפת, להסגרת הרוצחים והעמדתם לדין בישראל".

חווה אמסלם, אחת מחבריה של לי זיתוני שהשתתפה בדיון, מתחה ביקורת חריפה על ההתנהלות בפרשה ואמרה: "לי יש דרכון צרפתי. אני מרגישה שאני יכולה לעשות כל מה שבא לי, אפילו לרצוח כי לי יהיה מקלט בצרפת".

בסוף הדיון הגיש ח"כ דנון לשגריר הצרפתי מכתב רשמי בצרפתית שמיועד לנשיא ניקולא סרקוזי בשם הוועדה, ובו קריאה להסגיר את הרוצחים. "לא מתקבל על הדעת שבמדינות ידידות, בעלות יחסים דיפלומטיים טובים לא תתבצע הסגרה של עבריינים, ומדינת האם תהפוך להיות מדינת מקלט עבור רוצחים", כתב דנון לסרקוזי. "מעשיהם הנבזיים והנפשעים של דורסי לי זיתוני, דורשים מענה מיידי ותקיף מפי ממשלת צרפת, אשר תבהיר לעולם - לצדק אין גבולות", נכתב בפנייה לנשיא הצרפתי.

מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה נמסר בתגובה כי "מתקיים שיתוף פעולה הדוק, שוטף ומתמיד בין רשויות אכיפת החוק בישראל ובצרפת בכל הנוגע למקרה של לי זיתוני ובמטרה למצות את הדין עם החשודים. במסגרת זו נשלחו לצרפת בקשות שונות ונתקבלו נתונים שונים. בין היתר, סגן מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקר בצרפת ונפגש עם הגורמים הרלבנטיים. מטבע הדברים לא ניתן למסור פרטים שעלולים לפגוע בהליכים, שמטבעם חסויים ולפגוע בצו איסור הפרסום הקיים בתיק ובחקירה שעודנה מתנהלת. יוזכר, כי בניגוד לפרסומים שונים, בין ישראל לצרפת קיימת אמנת הסגרה ויחסי הסגרה בפועל. יחד עם זאת, צרפת אינה מסגירה את אזרחיה".

עוד באותו נושא:
צרפת: החשוד בדריסת לי זיתוני נתפס נוהג ב-156 קמ"ש
דורסי לי זיתוני: לא מוכנים לעמוד לדין בישראל
ברוני לאמה של לי זיתוני: "שותפה לדרישתך לצדק"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully