וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: אסד יקים ממשלה עם האופוזיציה

ניר יהב

2.1.2012 / 12:24

אתר חדשות סורי המזוהה עם הממשל דיווח כי הנשיא יישא בימים הקרובים "נאום חשוב", בו יכריז על הממשלה. לא ברור מי האישים שיכהנו בה, אך כנראה אין מדובר בכאלו המעורבים בהתקוממות

האם אנו מתקרבים לפתרון שיביא לקץ שפיכות הדמים בסוריה - או שמא מדובר בעוד ספין מתוצרת דמשק? נשיא סוריה, בשאר אסד, צפוי לשאת בימים הקרובים נאום המוגדר כ"חשוב" שבו יכריז כי הוא מתכוון להקים ממשלה חדשה שתכלול אישים מהאופוזיציה וכן אישים עצמאיים. כך דיווח היום (שני) אתר החדשות הסורי "דמס-פוסט" - אתר עצמאי, אך מזוהה עם הממשל - בהתבסס על מקורות בדמשק.

הגורמים הוסיפו כי אסד מנהל בימים האחרונים שיחות עם מנהיגים במזרח התיכון לקראת נאומו, כמו גם פגישות רבות עם בכירי המשטר, כדי לשמוע מהם עדכונים על שיחות שקיימו עם נציגי האופוזיציה. לא דווח מי הם האישים מהאופוזיציה שצפויים להתמנות לשרים בממשלה החדשה, אך נראה שלא מדובר בבכירים המובילים את המחאה נגדו, שכן אלו הבהירו פעמים רבות כי לא ינהלו דיאלוג עם אסד עד שיעזוב את תפקידו.

סוריה - כותרות אחרונות:
בסוף השבוע: כמעט מיליון הפגינו ברחובות, עשרות נהרגו
משקיף בסוריה: "ראיתי במו עיני צלפים, להסירם מיד"
המחתרת הסורית: לא נתקוף במהלך ביקור המשקיפים
האו"ם לאסד: שתף פעולה עם משקיפי הליגה הערבית

מפגינים נמלטים מירי גז מדמיע בהפגנה נגד שלטון אסד בעיר אידליב, סוריה, 30 בדצמבר 2011. רויטרס
גז מדמיע נורה על מפגינים בסוף השבוע בעיר אידליב בצפון סוריה/רויטרס

על פי הדיווח, אסד צפוי להבהיר בנאומו כי צבא סוריה וכוחות הביטחון פועלים "על פי החוק" ברחובות הערים, ולומר כי המשטר ממלא אחר החוק המתיר לציבור להפגין, שאושר זה מכבר על ידו.

בכיר בליגה הערבית: ההרג נמשך, לפנות המשקיפים

בתוך כך, בליגה הערבית גוברת התרעומת על משטר אסד, על רקע משלחת המשקיפים המסיירים במדינה מטעם הליגה מאז השבוע שעבר, ואתמול אף הגדיל לעשות אחד מבכירי הליגה, וקרא למשוך את המשקיפים מהמדינה, בטענה שהם רק משמשים כעלה תאנה להמשך מעשי הדיכוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משקיפי הליגה הערבית מצלמים הפגנה נגד שלטונו של אסד בעיר אידליב, סוריה, 30 בדצמבר 2011. רויטרס
משקיפי הליגה הערבית מצלמים הפגנה נגד השלטון בסוף השבוע באידליב/רויטרס

"מה שקורה מספק למשטר הסורי גיבוי על מעשיו הבלתי אנושיים, תחת חסות הליגה", אמר עלי סאלם דקבסי, יושב-ראש הפרלמנט הערבי, גוף מייעץ לליגה, בהצהרה שנמסרה לסוכנות הידיעות המצרית MENA. עוד אמר בהודעתו, כי מעשי הדיכוי והרג האזרחים נמשכים גם בזמן משימת המשקיפים, וביקש לכנס דיון של שרי החוץ הערבים לדיון בנושא. אתמול הודיעה הליגה כי בהמשך השבוע יגיעו לסוריה עשרות משקיפים נוספים, שיצטרפו לכ-60 שכבר פזורים בעריה.

אתמול דיווחו ארגוני זכויות אדם סורים על לפחות עשרה הרוגים בעימותים ברחבי המדינה, בהם ארבעה בעיר חומס, שלושה בעיר חמה שניים בדראיה (פרבר של הבירה דמשק) ואחד בעיר אידליב. לפי הודעת ארגון "ועדות התיאום המקומיות", אחד ההרוגים הוא ילד. לפי הנתונים שבידי ארגון זה, מאז הגעת המשקיפים הערבים נהרגו בסוריה כבר 315 בני אדם, בהם 24 ילדים.

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

"הפילו את הרודן": שלט בהפגנה נגד שלטון אסד בעיר אידליב בצפון סוריה, 30 בדצמבר 2011. רויטרס
"להפיל את הרודן". שלט בהפגנה באידליב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully