וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארצות הברית בוחנת דרכי סיוע למפגינים בסוריה"

אתר אינטרנט דיווח כי המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית הקימה צוות מצומצם ודיסקרטי שיבחן את הנושא. בינתיים, המפגינים בסוריה נערכים להפגנות יום השישי: "לפחות המשקיפים יראו"

עזרה בדרך? האתר פוריין פוליסי דיווח אתמול (חמישי) כי ארצות הברית בוחנת דרכים לסייע לפעילי האופוזיציה בסוריה, לאור הימשכות האלימות במדינה. על פי הדיווח, המועצה לביטחון הלאומי של ארצות הברית החלה בתהליך מוצנע ולא רשמי של דיונים לגבי המדיניות האמריקאית בנושא. הצוות שהוקם לצורך הדיונים מצומצם במיוחד, במטרה לשמור על דיסקרטיות. בראשו עומד סטיב סיימון, מבכירי הגוף ואיתו רק כמה נציגים נבחרים ממזכירות המדינה, משרד ההגנה, משרד האוצר וכן נציגים מסוכנויות המודיעין האמריקאיות.

מעלים באש את תמונתו של נשיא סוריה בשאר אסד בהפגנה בעיר חומס, 16 בדצמבר 2011. רויטרס
"מה שקרה בלוב נשאר בלוב, אבל זה לא הולך לקרות בסוריה". הפגנה נגד משטר אסד/רויטרס

הצוות בוחן אפשרויות שונות לפעולה, ובהן הענקת סיוע למנגנוני הרפואה בסוריה המטפלים בפצועים מירי כוחות הביטחון, משלוח סיוע הומניטרי לפעילי המחאה, שיתוף פעולה עם ארגוני האופוזיציה הגולים וכן הקמת "מסדרון הומניטרי" לאורך הגבול המשותף לסוריה וטורקיה. "אנשים רבים בממשל האמריקאי מבינים שהסטטוס קוו בסוריה אינו יכול להימשך וכי הסנקציות הכלכליות שהוטלו לא יפילו את המשטר הסורי בעתיד הקרוב", אמר גורם רשמי המעורב בפרטים. "זאת איננה לוב, מה שקרה בלוב נשאר בלוב, אבל זה לא הולך לקרות בסוריה. ההימור גבוה מדי".

"העם רוצה להוציא להורג אותך בשאר". הפגנה המונית באידליב, אתמול

"תכניות גדולות להפגנות בשישי"

בתוך כך, בתום יום בו נהרגו 25 מפגינים ברחבי סוריה ויותר מ-100 נפצעו מירי כוחות הביטחון, על פי נתוני ארגון זכויות אדם סורי, קראו פעילי המחאה בסוריה לאזרחים לצאת להפגין היום בהמוניהם ברחבי המדינה לאחר תפילות יום השישי, כדי להסב את תשומת ליבם של משקיפי הליגה הערבית למצוקתם. "אנחנו יודעים שעצם הימצאות המשקיפים כאן לא אומר שהאלימות תיפסק. אבל לפחות הם יראו את זה", אמר פעיל אופוזיציה מחמה לסוכנות רויטרס. פעיל אחר, מאידליב, הבהיר כי "יש לנו תכניות להפגנות גדולות בשישי".

בקרב רבים מהגורמים העוקבים אחר המצב בסוריה עלה סימן שאלה גדול לגבי יכולתם של משקיפי הליגה הערבית לבצע את משימתם כהלכה במדינה, וזאת לאחר שראש המשלחת, הגנרל הסודני מוחמד מוסטפא דאבי תיאר לפני יומיים את המצב בחומס "מעודד" והוסיף כי "לא ראינו שום דבר מפחיד" – וזאת בניגוד לדיווחים כי באותו היום נהרגו בסוריה 35 בני אדם, רובם מחומס. תושבים רבים בחומס אף הגדילו לעשות וטענו כי ייתכן שמשלחת הפקחים משתפת פעולה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד, ומתעלמת במכוון ממעשי הטבח של צבא סוריה וכוחות הביטחון. "אולי הם קיבלו הוראות לא להביע סימפטיה. מה שבטוח הוא שלא נראה שהם נלהבים יותר מדי לשמוע את דברי התושבים. חשנו שאנו זועקים לתוך חלל ריק. תלינו את כל התקוות שלנו בליגה הערבית, אך לא נראה שהפקחים באמת מבינים איך המשטר הזה פועל. הם לא באמת מתעניינים בסבל שלנו", אמר אחד התושבים.

כותרות אחרונות מסוריה
בסוריה מתייאשים מהמשקיפים: "אנו זועקים לחלל ריק"
דיווח בלבנון: אחיו של אסד נעלם, ייתכן שנפצע
תיעוד מסוריה: מורדים תוקפים שיירה של כוחות אסד
ברביעי: ראש המשקיפים בסוריה - "לא ראינו שום דבר מפחיד בחומס"
בשלישי: רבבות מפגינים בחומס למשקיפים - "שוחטים אותנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully