וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגה הסלפית במצרים: נכבד הסכם השלום עם ישראל

ניר יהב

28.12.2011 / 9:50

מסר קריר אך מרגיע: יו"ר המפלגה האיסלמית-קיצונית, הנחשבת למפלגה השנייה בגודלה במצרים, אמר כי הוא "מתנגד בכל הכוח לנורמליזציה" עם ישראל, אך מאידך "יסרב לבטל הסכמים בינלאומיים"

האם ישראל יכולה להפסיק לדאוג מהצלחת המפלגה הסלפית במצרים? בראיון לעיתון הסעודי "אל-מדינה" אמר היום (רביעי) יו"ר מפלגת "א-נור", המפלגה האיסלמית-קיצונית המזוהה עם הזרם הסלפי באיסלם, כי מפלגתו לא מקיימת שום קשרים עם ישראל, שהיא מתנגדת נחרצות לנורמליזציה איתה, אך הבהירה כי תכבד את הסכם השלום בין המדינות שנחתם לפני 32 שנים.

"למפלגת 'א-נור' אין שום קשרים עם ישראל", אמר יו"ר המפלגה, עימאד עבד אל-רפור. "לא הסכמנו וגם לא נסכים לארח דיפלומטים ישראלים במדינה. יחד עם זאת, מצרים היא מדינה המחויבת להסכמים הבינלאומיים, ביניהם הסכמי קמפ-דיוויד, כל עוד הצד השני מחויב לו גם כן. על כן, אם נהיה חברים בממשלה, נאמץ את עמדות המדינה". זו הפעם הראשונה שבה מתבטא יו"ר מפלגת "א-נור" בנושא היחסים עם ישראל מאז הבחירות לפרלמנט.

"אנו מסרבים לבטל הסכמים בינלאומיים שמצרים מחויבת להם, אפילו אם הם נחתמו תחת שלטון דיקטטורי (הכוונה לשלטון מובארק – נ.י)", הוסיף. "על כן, נכבד את הסכמי קמפ דיוויד ובמקביל נשקיע מאמץ תמידי לשנות סעיפים מקפחים בהסכם בכל הדרכים הלגיטימיות העומדות לרשותנו". עבד אל-רפור הדגיש עוד כי מפלגתו "תתנגד בכל הכוח לנורמליזציה ודיאלוג" עם ישראל, ואף תתנגד לכינון יחסים בין שני העמים שכן ישראל, לדבריו, היא "ישות שרוצה למחוק את זהותנו ולכבוש את אדמותינו".

בשני הסיבובים הראשונים בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט במצרים, זכתה מפלגת "א-נור" בכרבע מסך הקולות והיא נחשבת כעת למפלגה השנייה בגודלה במצרים, אחרי מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים. הזרם הסלפי הוא זרם קיצוני באיסלם השואף לשחזר את האיסלם בצורה הקרובה ביותר לזו שהייתה בתקופת הנביא מוחמד.

לקריאה נוספת
ראיון עם מצביע למפלגה הסלפית: "האיסלם יפתור הבעיות הסבוכות של מצרים"
בשבוע שעבר: הסלפים הודיעו כי לא ישתתפו ב"הפגנת המיליון"
בשבוע שעבר: הקיצונים במצרים חוגגים ניצחון בסיבוב השני של הבחירות במצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully