וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סילבן שלום לא יתמודד בפריימריז בליכוד

פנחס וולף

16.12.2011 / 7:30

"הנסיבות שנוצרו לא מאפשרות התמודדות הוגנת", כך אמר שלום למקורביו. ההחלטה שעשוי לקבל נובעת כנראה מהקדמת הפריימריז. משה פייגלין אישר שיתמודד. במצב כזה, ניצחון נתניהו מובטח

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, ככל הנראה לא יתמודד בפריימריז לראשות הליכוד - כך עולה מדברים שאמר בהתייעצויות עם מקורביו בימים האחרונים. "הנסיבות שנוצרו לא מאפשרות התמודדות הוגנת", הסביר שלום בשיחות. החלטתו המסתמנת נובעת מהחלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאושרה אמש (חמישי) במרכז הליכוד, להקדים את הפריימריז ל-31 בינואר 2012. אך יחד עם זאת, שלום טרם החליט באופן סופי והוא צפוי להמשיך התייעצויותיו בנושא בימים הקרובים. במידה ושלום לא יתמודד על התפקיד, החלטתו תיצור מצב שמלבד משה פייגלין איש לא יתמודד מול בנימין נתניהו, ועל כן הניצחון יובטח לו.

כבר אתמול שלום הביע את מחאתו על החלטת נתניהו והחרים את ישיבת המרכז שהתכנסה בתל אביב. ביום ראשון שעבר, כאשר נתניהו הודיע לשלום על ההחלטה, כפי שהודיע גם ליתר חברי סיעת הליכוד, תגובת שלום הייתה צוננת. "יש כללים ברורים לליכוד", אמר, "החוקה אומרת שהבחירות לראשות המפלגה יתקיימו עד שישה חודשים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. זה יכול להיות קצת יותר מוקדם מכך, אך לא שנתיים לפני. המהלך לא חוקי". נתניהו מצידו, הבהיר למקורביו כי הוא רוצה שנתיים יציבות עד הבחירות לכנסת, והוא מבקש לקבל חופש פעולה באמצעות הקדמת הפריימריז.

מקורבי שלום הבהירו אז כי "לפי החוק, הבחירות לכנסת יתקיימו בנובמבר 2013, ואין סיבה אמיתית לבחור את המועמד לראשות הממשלה שנתיים לפני, משום שהמטרה היא לבחור את המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח בבחירות. הדבר יכניס את כולם למערבולת פוליטית, כאשר שרים יעסקו בפוליטיקה ולא בעשייה. בכל מקרה, לא נאמרה עדיין המילה האחרונה בעניין".

עוד באותו נושא:
הפריימריז בליכוד הוקדמו, שלום החרים את הכנס
שלום לנתניהו: "הקדמת הפריימריז בליכוד? לא חוקי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully