וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לנקמה אחרי הפינוי ביצהר: מסגד הוצת בשומרון

יהושע בריינר וניר יהב

15.12.2011 / 9:04

שעות ספורות אחרי פינוי המבנים במאחז הוצת מסגד בבורקה ולמקום נגרם נזק כבד. בכפר אומרים בייאוש: "כבר התרגלנו להתקפות המתנחלים". בשבוע שעבר נשרף מסגד ליד אריאל, ואמש - בירושלים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק)

בעוד שחיילים רבים עדיין מוצבים ליד מצפה יצהר, שם מאיימים המתנחלים להקים מחדש את המבנים שנהרסו לפני בוקר (חמישי), תושבים פלסטינים הגישו תלונה למנהל האזרחי ואמרו כי מתנחלים הציתו את המסגד הגדול שבכפר בורקה, סמוך למגרון שבשומרון, והסבו לו נזק גדול. ייתכן שמדובר בנקמה על פינוי והרס שני הקרוואנים במצפה יצהר, שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. על קירות המסגד שהוצת רוססה הכתובת: "מצפה יצהר מלחמה".

שוטרים רבים וחיילים באו למקום, ופקחי המנהל האזרחי פתחו בחקירה. איש לא נפגע בדליקה, אך מקורות פלסטיניים אמרו לוואלה! חדשות כי הקומה השלישית במסגד עלתה באש, ובה החלק שיוחד לתפילת נשים במקום. כמו כן, נשרפו כסאות רבים ושטיחים שהיו במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מועצת הכפר בורקה, עבד אל-קאדר אבו מאהר, שוחח עם וואלה! חדשות, ואמר כי בשעה 4:00 בבוקר הגיעו מתנחלים לכפר, והציתו את המסגד הגדול שבמקום. "ראינו עשן מיתמר מהמסגד. הגענו לשם, וראינו שנשרף חלק גדול ממנו, כסאות שולחנות", אמר. אבו-מהר מעריך כי "מדובר במתנחלים מגבעת אסף או ממגרון, משום שאלה ההתנחלויות הסמוכות. "זו לא התקפה ראשונה על הכפר שלנו, אנו חווים התקפות יומיומיות מצד המתנחלים. שורפים לנו מכוניות, מנפצים שמשות, זה דבר רגיל", סיפר. "אנחנו רוצים לחיות בשלום עם ישראל".

אבו מאזן: זו הכרזת מלחמה על הפלסטינים

גם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה בחריפות את הצתת המסגד בבורקה. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה, אמר כי "מדובר בחלק נוסף משרשרת ההפרות הישראליות", וכי המתקפה על המקומות הקדושים היא הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. במקביל, מושלת רמאללה, לילא רנאם, ביקרה הבוקר במסגד שהוצת והבטיחה לשפצו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על קירות המסגד שהוצת רוססה הכתובת: "מצפה יצהר מלחמה"./מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, אותרו הבוקר כתובות נאצה על מחסומי בטון בצומת תפוח, סמוך לשכם. אלמונים ריססו במקום סיסמאות "תג מחיר" ואת המילה "נאצים". טרם ידוע אם יש קשר לפעולות נוספות ביממה האחרונה, בהן הצתת מסגד אתמול ברחוב שטראוס בירושלים. על קירות המסגד, הקיים כבר כ-800 שנה, רוססו כתובות נאצה נגד ערבים ונגד הנביא מוחמד. בין היתר נמצאו על קירות המסגד הכתובות "מצפה יצהר", "מוחמד מת" ו"תג מחיר-רמת גלעד".

הרמטכ"ל: צה"ל נאלץ להגן על עצמו מפני העם

בשבוע שעבר, הציתו אלמונים את הכניסה למסגד בכפר ברוקין, מערבית לאריאל. כתובות נאצה רוססו על קירות המבנה, ונכתב עליהם שמו של ראש המחלקה היהודית בשב"כ. שני כלי רכב שחנו בקרבת מקום הוצתו. המציתים הניחו צמיגים בכניסה למסגד והעלו אותם באש, בתקווה שהדליקה תתפשט לכיוון המסגד ותביא להתלקחותו.

מושל סלפית, עיסאם אבו בכר, אמר אז כי "מתקפת המתנחלים היא חלק ממסע הסתה מתמשך מצד כוחות צה"ל נגד המסגד". לדבריו, הצבא "הבהיר כי בכוונתו להרוס את המסגד, משום שהוא נבנה, לטענת צה"ל, ללא אישור".

אחרי שמתנחלים הסתערו על בסיס חטיבת אפרים בתחילת השבוע, גינה ראש הממשלה את תופעת הטרור היהודי בישראל, ובנאום בכינוס בירושלים אמר כי חובה לנקוט יד קשה נגד מבצעי הפעולות. "צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים, וצריך לעצור אותם עכשיו", אמר. ראש הממשלה הוסיף כי "לא ניתן לאיש להרים יד על חיילי צה"ל", והבהיר כי מבצעי הפעולות האלימות לא מייצגים את כלל החברה. עם זאת, הוא סיכל תכנית להגדירם כחברים בארגוני טרור, צעד שיכול היה לסייע לגבש צעדי אכיפה נוספים נגדם. גם הרמטכ"ל, בני גנץ, התייחס לנושא, ואמר כי צה"ל, שאמור בשגרה "להגן על העם, הפך לצבא שנאלץ להתגונן מפני העם".

טרור יהודי - עוד כותרות
אתמול - מסגד הוצת בירושלים: "מוחמד חזיר"
שמו של ראש המחלקה היהודית רוסס במסגד
קצין בכיר: מול מעשים כאלה - אין פשרות

לפנייה לכתבים:
joshjosh@ walla.com
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully