וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בנו של חמינאי היה מעורב בקנוניה לחיסולו

ניר יהב

13.12.2011 / 16:17

לפי דיווח ב"אל-ערבייה", המנהיג העליון של אירן הורה לעצור בכירים במשמרות המהפכה, בחשד שרקמו מזימה לרצוח אותו ולבצע הפיכה צבאית. מג'תבי חמינאי, המקורב לאחמדינג'ד, נחקר אף הוא

המנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי, הורה לאחרונה לעצור כמה אישים בכירים במשמרות המהפכה במדינה, ולחקור אותם בחשד שתכננו להתנקש בחייו, כך מדווחת היום (שלישי) רשת הטלוויזיה אל-ערביה, מפי גורמים המוגדרים מהימנים.

לפי הדיווח, בין העצורים בחשד לרקימת הקנוניה כמה ממאבטחיו האישיים של חמינאי. עוד דווח כי חמינאי הורה לחקור אפילו את בנו, מג'תבי חמינאי, הנחשב לאחד מתומכיו הבולטים של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מנשק את המנהיג הדתי עלי חמינאי בטקס מינויו. רויטרס
נשיא אירן, אחמדינג'ד, עם חמינאי, משמאל. האם נרקמה קנוניה נגד המנהיג העליון?/רויטרס

"חמינאי הוא שמינה את החוקרים בפרשה, והוא מפקח עליה באופן אישי", אמרו המקורות לרשת אל-ערביה. לטענתם, עד כה לא דלף מידע על אודות זהות העצורים ואיש לא הצליח לברר היכן הם נתונים במעצר.

האם חמינאי פותה להגיע לבסיס שבו אירע פיצוץ מסתורי?

למרות מיעוט הפרטים המופיעים בדיווח, נסמר כי חמינאי הצליח לגלות, באמצעות החוקרים, כי קיימת חוליה שהתכוונה להתנקש בחייו. החוליה אף הצליחה לשכנע כמה ממקורביו של המנהיג העליון של אירן להוציא לפועל את התכנית, אך לא ברור עד כמה היה מעורב במזימה בנו של האייתוללה.

על פי המקורות, כמה בכירים במשמרות המהפכה התכוונו לבצע הפיכה צבאית במדינה אחרי חיסולו של חמינאי. ככל הנראה, הם רצו לשכנע אותו לבוא לביקור בבסיס טילים מערבית לטהרן, שעה שנערך בו ניסוי טילים. "אותו בסיס הופצץ ב-12 בנובמבר, ונהרג בו ראש היחידה לפיתוח טילים בליסטיים", נמסר. אותם בכירים, לפי הדיווח, התכוונו להקים מועצת הנהגה זמנית באירן, ולמנות כמנהיגם את בנו של חמינאי, מג'תבי.

הקרבות בצמרת האירנית - עוד כותרות
"חמינאי נתן לאחמדינג'ד אולטימטום לפי פיטורין"
אך עצר מהלך בפרלמנט להדחתו של אחמדינג’ד
ארה"ב: "חמינאי תוהה אם אחמדינג’ד משקר לו"

לפנייה לכתב nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully