וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בסוריה: "קרב בין הצבא למאות עריקים"

11.12.2011 / 13:44

תושבים באזור גבול ירדן מדווחים על אחד הקרבות רחבי ההיקף בתשעת חודשי ההתקוממות, כשחטיבה של הצבא פתחה במבצע נגד עריקים. החל "מרי אזרחי" - עסקים ומשרדים מושבתים ברחבי המדינה

ההתקוממות בסוריה הולכת ומקבלת צורה של מלחמת אזרחים, כפי שחזו באחרונה גם באו"ם: מאות בני אדם משתתפים היום (ראשון) בקרב בין עריקי צבא לכוחות הנאמנים לשלטונו של בשאר אסד בדרום המדינה, באחד העימותים המזוינים רחבי ההיקף ביותר בתשעת חודשי ההתקוממות. כך דיווחו לרויטרס פעילים ותושבים באזור.

לפי הדיווחים, חיילים מחטיבה 12 המשוריינת של צבא סוריה, שבסיסה נמצא באיסרה, כ-40 קילומטרים מגבול ירדן, פשטו על העיירה הסמוכה לבסיס, בוסרה אל-חריר, ועל אזור הגבעות הסמוך לה, הנקרא לוג'ה, שם מסתתרים עריקים ותוקפים שיירות אספקה צבאיות. לפי דיווחי התושבים, קולות פיצוצים וירי כבד ממכונות ירייה נשמעים כל העת באזור העיר.

"אזור לוג'ה היה האזור הבטוח ביותר כמסתור לעריקים, משום שקשה לטנקים וכוחות צבא להגיע לשם", הסביר אבו עומר, אחד הפעילים בעיירה. "יש שם מערות ומעברים סודיים, והוא נמתח לכל אורך הדרך לדמשק".

במקביל, דיווחו פעילי זכויות אדם כי עד כה נהרגו היום מאש כוחות הביטחון הסורים 14 מפגינים ברחבי המדינה. אתמול נהרגו ברחבי סוריה 21 בני אדם מאש כוחות הביטחון, לאחר 35 הרוגים ביום שישי - בסך הכל 56 הרוגים במהלך סוף השבוע.

בתוך כך, מתנגדי המשטר הסורי מדווחים כי בערים הגדולות במדינה מתקיימת היום השביתה הכללית עליה הוכרז בשבוע שעבר, כחלק מ"מרי אזרחי" שמטרתו, לדבריהם, "לשתק את משטר הדיכוי של אסד". לפי הדיווחים, בתי עסק רבים נותרו סגורים בחומס, בדומא, בדרעא, באידליב ובערים נוספות; פקידים לא הלכו למשרדיהם וסטודנטים נשארו בבתיהם. "השביתה נוחלת הצלחה רבה", טענו גורמי אופוזיציה ששוחחו עם סוכות הידיעות הצרפתית. עדי ראייה נוספים דיווחו כי במספר מקומות מנסים כוחות הביטחון מנסים לפתוח את בתי העסק בכוח, ואף עורכים מעצרים נרחבים באזור דמשק.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

עוד מהנעשה בסוריה:
ביום שישי: 35 הרוגים בעימותים, בהם שני ילדים
יום חמישי: פוצץ צינור נפט, יוזמה ל"אי-ציות אזרחי"
השבר הסורי: הוא עריק מהצבא, היא תומכת השלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully