וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו של המפגין הפלסטיני שנהרג: "זה היה רצח"

ניר יהב

11.12.2011 / 14:29

אלפי בני אדם השתתפו בהלווייתו של מוסטפא תמימי, שמת אתמול מפצעיו לאחר שנפגע מירי של צה"ל במהלך הפגנה בנבי סאלח. דודו מאשים: "הייתה החלטה של מפקד הצבא להרוג מפגין"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

"אין דרך אחרת לכנות את הריגתו של אחייני, מוסטפא תמימי, שלשום בכפר נבי סאלח מלבד 'רצח'" – כך אמר בצהריים (ראשון) לוואלה! חדשות דודו של תמימי, מחמוד, שהשתתף בהלווייתו של הצעיר הנערכת בכפר נבי סאלח בה נטלו חלק אלפי בני אדם. "הייתה החלטה רשמית של מפקד הצבא באזור להרוג מפגין פלסטיני בנבי סאלח וכך קרה: ירו בראש של מוסטפא מטווח אפס, לא ניסו כלל לעצור אותו, לא הגישו לו עזרה ולאחר מכן נמלטו מהמקום. החייל שירה התכוון לרצוח".

מחמוד טען עוד כי לא רק שצה"ל התכוון להרוג מפגין פלסטיני בנבי סאלח, אלא התכוון להרוג את אחיינו מוסטפא: "הם ידעו היטב במי הם יורים. מוסטפא היה בכלא בתחילת 2010 על רקע ההפגנות השבועיות שבהן הוא משתתף בנבי סאלח. צה"ל רדף אחריו במשך חודשים כדי לעצור אותו. עצרו את כל המשפחה שלו, ביניהם ארבעה-חמישה מאחיו. הכול היה מכוון נגדו. כשיורים רימון גז בכינון ישיר ממרחק כל כך קצר – אי אפשר שלא להגיד שמדובר ברצח. מוסטפא לא איים ולא היווה סכנת חיים".

לדברי הדוד, אחיינו מוסטפא מצטרף במותו "לשורה ארוכה של שהידים שמתו במאבק להגן על אדמותיהם". הוא הבטיח כי תושבי כפר נבי סאלח ימשיכו להיאבק מדי שבוע למען השבת אדמותיהם וכי מותו של מוסטפא לא ירתיעם: "אין לנו ברירה אחרת אלא להמשיך ולהפגין עד שנחזיר את האדמות ששייכות לנו ונקים עליהן מדינה פלסטינית. מעולם לא הכרתם בזכותנו לחיות. אין לכם מנהיגים שרוצים שלום למרות שיש עם פלסטיני שרוצה שלום ומנהיג פלסטיני שקורא לשלום".

זמן קצר לאחר ההלוויה, החלו המשתתפים לצעוד לעבר מעיין הסמוך להתנחלות נווה צוף. הצועדים נבלמו על ידי כוחות צה"ל ומג"ב שהגיעו למקום. עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים טענו כי הכוחות ביצעו ירי של רימוני גז מדמיע בכינון ישיר בניגוד לנהלים.

תמימי בן ה-28 נפצע אנושות ביום שישי כתוצאה מפגיעת רימון גז מתחת לעינו הימנית, שגרמה נזק למוחו. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ומת בשבת מפצעיו. במהלך ההפגנה פונו שלושה מפגינים נוספים לבית החולים ברמאללה, ביניהם ילד בן 11, ומפגין אחד נעצר. מפגינים פלסטינים ופעילי שמאל טוענים כי חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בשטחים יורים רימוני גז בכינון ישיר לעבר מפגינים, בניגוד להוראות הפתיחה באש של הצבא. בנוסף, הם טוענים כי צה"ל עשה בנבי סאלח שימוש ברימוני גז לטווח מוגדל, שנאסרו לשימוש על ידי הפרקליט הצבאי הראשי.

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה אמש בחקירה בעקבות מותו של תמימי. לדברי גורמים צבאיים, תמימי לקח חלק פעיל בהפגנה האלימה שהתרחשה בכפר, ונעצר בעבר מספר פעמים בשל התפרעויות ויידוי אבנים במהלך ההפגנות. כמו כן, גורמים צבאיים ציינו כי בכיסו של תמימי נמצא קלע דוד, שככל הנראה שימש אותו כדי ליידות אבנים על כוחות הצבא במהלך ההפגנה.

השתתף בהכנת הידיעה: יהושע בריינר

עוד בנושא:

המשטרה הצבאית חוקרת את נסיבות מותו של תמימי
הדיווח על מותו של תמימי
הדיווח על פציעתו של תמימי

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 13:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully