וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיצוץ שיטח כמעט לגמרי את בסיס הטילים האירני"

גורמי מודיעין אמריקאיים וישראלים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי הפיצוץ לפני שלושה שבועות בבסיס ליד טהרן היווה מכה קשה לתוכנית הטילים ארוכי הטווח של אירן, שעיכבה אותה משמעותית

הפיצוץ האדיר שהרס לפני כשלושה שבועות בסיס ניסויים בטילים סמוך לטהרן בירת אירן היווה מכה קשה לתוכנית הטילים ארוכי הטווח של אירן, שעיכבה אותה משמעותית. כך מדווח הבוקר (שני) ה"ניו יורק טיימס", המייחס את המידע לגורמי מודיעין בארצות הברית ובישראל, כמו גם מומחים לטכנולוגיית טילים. המידע מצטרף לדברים שאמר לפני שבוע ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תת-אלוף איתי ברון, לפיהם "בכוחו של הפיצוץ לעכב או להפסיק את המשך הפיתוח במרכז הזה. עם זאת, לאירן מרכזי פיתוח נוספים מלבדו".

בפיצוץ בבסיס ליד הכפר בידג'נה ב-12 בנובמבר נהרגו 36 בני אדם, בהם הגנרל חסן טהרני מוקדם, שנחשב ל"אבי תוכנית הטילים" האירנית. על פי המומחים שהתראיינו לעיתון האמריקאי, כמו גם ניתוח של צילומי לוויין, הבסיס, ששימש כמרכז לניסוי טילים המונעים בדלק מוצק, "הושטח כמעט לחלוטין" כתוצאה מהפיצוץ.

אירן מול העולם - כותרות אחרונות:
פיצוץ גם באיספהן: "מתקן גרעיני נפגע"
אירן: הפלנו מל"ט אמריקאי, נגיב מחוץ לגבולותינו
אירן מזלזלת בסנקציות: "אין תחליף לנפט שלנו"
השר ברק: הפיצוצים באירן - לא תחילת המתקפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנזקים לבסיס הטילים, כפי שהם נראים בצילום לוויין שפירסם מכון ISIS/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה לפיצוץ עדיין אינה ברורה. כמה גורמים באירן ומחוצה לה כבר האשימו בשבועות האחרונים את המוסד וסוכנוויות ביון מערביות אחרות, אולם לטענת המומחים האמריקאים, דווקא סביר יותר שהפיצוץ נגרם כתוצאה מתאונה, כפי שטוענים האירנים. הסיבה, נטען, היא ככל הנראה חוסר נסיונם של האירנים בטיפול בטכנולוגיה הרגישה והמסוכנת.

לפי העיתון, הגורמים האמריקאיים והישראליים שהתראיינו בנושא לא גילו עניין בגורמים לפיצוץ. "כל דבר שקונה לנו עוד זמן עד שיגיע היום בו אירן תוכל לשגר נשק גרעיני באמצעות טיל מדויק הוא ניצחון קטן", צוטט גורם מודיעין מערבי המעורב במאמצים למנוע מאירן נשק גרעיני. "בשלב הזה, אנחנו מוכנים לקבל כל דבר, לא משנה איך הוא קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully