וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 הרוגים במצרים: "העם רוצה להפיל את טנטאווי"

ניר יהב

21.11.2011 / 13:59

העימותים בכיכר תחריר בקהיר נכנסו ליומם הרביעי, וכוחות הביטחון נוקטים יד קשה נגד המוחים. מספר ההרוגים ממשיך לעלות ומאות נפצעו. המפגינים סיפרו: "המקום נראה כמו זירת מלחמה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כיכר א-תחריר שוב בוערת: העימותים בכיכר במרכז קהיר בירת מצרים התחדשו הבוקר (שני) זה היום הרביעי ברצפיות, ומניין ההרוגים ממשיך להאמיר: לפי דיווחם של מקורות רפואיים לסוכנות רויטרס, לחדר המתים המרכזי בעיר, בבית החולים זאינהום בעיר הגיעו כבר 35 גופות של מפגינים שנפגעו מאש כוחות הביטחון. מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות המצרי על 22 הרוגים בלבד. לא ברור אם מדובר רק במניין ההרוגים היום, או בגל המהומות כולו, שהרוגיו הראשונים נרשמו בשבת. כמו כן עוד דווח על מאות רבות של פצועים בעימותים. עדי ראייה אמרו שרחוב מוחמד מחמוד, המוביל לכניסה לכיכר תחריר, הפך ל"זירת מלחמה". ממשלת מצרים התכנסה לישיבת חירום כדי לדון באירועים האלימים.

המפגינים, המוחים נגד המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה מאז הדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, השליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו לעברם בגז מדמיע. מספר כלי תקשורת דיווחו כי ארבעה מתוך 13 שעליהם דווח קודם לכן, נפגעו מאש חיה. הממשלה הכחישה כי ניתנה הוראה לשוטרים לפתוח באש לעבר המפגינים, שמצדם, תקפו את אנשי הביטחון בגז מדמיע וברימוני עשן. "העם דורש להפיל את המרשל", קראו המפגינים, בהתייחסם לראש המועצה הצבאית, המרשל מוחמד חוסיין טנטאווי.

הפגנה בכיכר א-תחריר, קהיר, 19 בנובמבר 2011. רויטרס
המפגינים באו לכיכר בעידוד מפלגות דתיות, בהן האחים המוסלמים/רויטרס

לאחר שהושגה הסכמה להפסיק את העימותים בתיווכו של איש דת בכיר, שרר שקט למשך שעות בכיכר. המפגינים שבו למקום לאחר שהובטח להם כי כוחות הביטחון לא יפרצו אליה וינסו לפנותם. נציגי המפגינים אף הציבו מחסומים בכניסה לכיכר להיכנס אליה ללא בדיקה ביטחונית שביצעו. המפגינים הבהירו כי ימשיכו להפגין בצורה שקטה נגד המועצה הצבאית העליונה "עד שכל דרישותיהם ייענו".

עם זאת, נראה כי מוקדם לקבוע כי השקט חזר לחלוטין - עדי ראייה בקהיר דיווחו כי שריוניות של צבא מצרים נמצאות מסביב לכיכר תחריר, בנוסף לכוחות משטרה רבים. המפגינים הביעו חשש כי כוחות הביטחון מתכוונים לפרוץ לכיכר ולפעול נגדם באלימות. במקביל, דיווחו עדי ראייה כי כוחות הביטחון המצרים תקפו מפגינים ברחובות שייח' ריחאן ומוחמד מחמוד, הסמוכים לכיכר. כתוצאה מכך נפגעו מספר מפגינים מירי גז מדמיע.

בשבוע הבא צפויות להיערך הבחירות לפרלמנט. טרם ברור אם יוחלט לדחותן בעקבות האירועים האלימים מהימים האחרונים. ממשלת מצרים הודיעה כי הבחירות יתקיימו במועדן, אולם גורמים פוליטיים רבים קראו לה לעכב את קיומן. המועצה הצבאית העליונה, שהודיעה בשבוע שעבר כי תיטול לעצמה סמכויות רבות גם לאחר העברת השלטון ובכך הציתה את המהומות, הבהירה כי לא תאפשר לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי במדינה.

עוד בנושא
ח"כ בן-אליעזר: ”צפוי עימות חזיתי עם מצרים"
אלפים שבו לכיכר תחריר בקהיר; 11 נורו למוות
מחאה חילונית: בלוגרית ערומה, גברים ברעלה

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully