וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד החרפה בסוריה: הותקף בניין מפלגת השלטון

ניר יהב

20.11.2011 / 7:34

שעות לאחר שאסד הזהיר מ"רעידת אדמה" במקרה של התערבות בארצו, אירעה תקרית בבניין הבעת' בדמשק. עד ראייה טען כי טילי RPG נורו על הבניין. בכיר אופוזיציה: היו חילופי אש, לא טילים

המאבק נגד השלטון בדמשק עולה מדרגה נוספת: תקרית אש התרחשה לפנות בוקר (ראשון) בבניין מטה מפלגת הבעת' בדמשק. עד ראייה מסר בעילום שם לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני טילי RPG נורו לעבר בניין המפלגה השלטת, ובעקבות זאת סגרו כוחות הביטחון את האזור. עד הראייה הוסיף כי "התקיפה אירעה בדיוק לפני עלות השחר, כאשר הבניין היה ריק מאנשים. נראה שמדובר במסר כלשהו לשלטון".

בשיחה עם רשת "אל-גז'ירה", אישר נור ביטאר, המוכר כאחד ממובילי המחאה בסוריה, כי אכן התרחשו חילופי אש במקום, אולם לדבריו, מדובר היה בחילופי אש בין נאמני המשטר למתנגדיו, ולא בירי טילים. עריקים מצבא סוריה המכונים "הצבא הסורי החופשי", שעמדו מאחורי התקפות נוספות בשבוע החולף, קיבלו אחריות גם על התקרית הבוקר.

זו הפעם הראשונה מאז שהחלה המחאה נגד משטרו של אסד, שמתנגדי המשטר תוקפים יעד בתוך הבירה הסורית. כוחות הביטחון סגרו את הכיכר שבה נמצא הבניין ולא אפשרו כניסה לאזור או יציאה ממנו.

בראיון שהעניק אמש לעיתון הבריטי "סנדיי טיימס", הזהיר נשיא סוריה אסד כי פעילות צבאית נגד ארצו, תוביל ל"רעידת אדמה" במזרח התיכון. "המאבק יימשך והלחץ להכניע את סוריה יימשך גם הוא", אמר אסד". אם הם מחושבים, רציונליים ומציאותיים, הם לא יעשו זאת כי ההשלכות לכך מפחידות מאוד. התערבות צבאית עלולה לזעזע את האזור כולו וכל המדינות יושפעו מכך".

אתמול נהרגו ברחבי סוריה 27 בני אדם מאש כוחות הביטחון. הכוחות הסורים ערכו ביומיים האחרונים גל מעצרים נרחב בעיר רקה, במהלכו עצרו 25 בני אדם. במקביל דווח כי כוחות הביטחון ירו אש ארטילריה על בתי התושבים במחוז אידליב. גם באזור חומס דווח על הפגזות מאסיביות לעבר בתי התושבים. גם בערים נוספות, בהן ריף, חמה וגם הבירה דמשק, התקיימו הפגנות-ענק נגד משטרו של אסד.

עוד בנושא:
אסד: "ההשלכות של פעילות צבאית נגדנו מפחידות"
"בריטניה מקיימת שיחות סודיות עם המורדים הסורים"
דיווח: ספינות קרב רוסיות בדרכן לחופי סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully