וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "ההשלכות של פעילות צבאית נגדנו מפחידות"

20.11.2011 / 0:12

נשיא סוריה הבהיר בראיון ל"סנדיי טיימס" הבריטי כי חרף הלחצים מצד הליגה הערבית, האלימות נגד מתנגדי משטרו תימשך. קודם לכן דווח בטורקיה כי אנקרה שוקלת להתערב צבאית במדינה

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר הלילה (ראשון) כי האלימות נגד מתנגדי משטרו תימשך, חרף הלחצים על ממשלתו מצד הליגה הערבית לשים סוף לשפיכות הדמים במדינה. "המאבק יימשך והלחץ להכניע את סוריה יימשך גם הוא", אמר אסד בראיון ל"סנדיי טיימס" הבריטי. הוא חזר על התבטאותו לפיה פעילות צבאית נגד סוריה תוביל ל"רעידת אדמה" במזרח התיכון. "אם הם מחושבים, רציונליים ומציאותיים, הם לא יעשו זאת כי ההשלכות לכך מפחידות מאוד", אמר אסד בהתכוונו למדינות שאיימו לפעול נגד ממשלתו, "כל מדינות האזור יושפעו מהתערבות צבאית".

אמש אמר שר הביטחון, אהוד ברק, במסגרת דיון בפורום הבטחוני הבינלאומי בהליפאקס שבקנדה, כי "ישראל מבחינה בסימנים מסוריה המצביעים על כך שהנשיא, בשאר אסד, לא יישאר על כסאו עוד זמן רב. הוא הוסיף כי כוחות הביטחון הסורים, הצבאיים והאזרחיים, התחילו להעריך מחדש את המצב במדינה "ומשום כך", אמר ברק, "אני מאמין שאנחנו רואים בפעם הראשונה כמה סדקים שנבקעים בתמיכה שהוא זוכה לה במגרש הפרטי שלו". כמו כן תיאר שר הביטחון בלשונו הציורית האופיינית את משפחת אסד השולטת בסוריה כארבעה עשורים "כמו אחוזה פיאודלית מימי הביניים היכן שהוא בהרי איטליה. זהו אגרוף ברזל".

הלחץ על סוריה גובר: "לא סומכים על אסד". רויטרס
קץ שלטונו מתקרב? נשיא סוריה, בשאר אסד/רויטרס

בנוסף, ברק אמר כי קריאתו של מלך ירדן עבדאללה להתפטרות אסד והשעייתה של סוריה מהליגה הערבית על ידי הארגון הם צעדים משמעותיים. "זהו סימן אמיתי שאנחנו מתקדמים לקראת קיצו של המשטר הזה", אמר. בנוגע להשפעת נפילתו של משטר אסד על ארגון החיזבאללה בלבנון, ענה שר הביטחון כי זה אכן צפוי לפגוע בהם "ולהחליש אותם במידת מה. זה יחליש את חיזבאללה וזה יחליש את חמאס. בהקשר זה, זו אכן התפתחות חיובית, אך לא לישראל בלבד. אני מאמין שזה טוב עבור המזרח התיכון כולו".

"סוריה לא כנה ולא אמינה"

בתוך כך, הלחץ הבינלאומי על סוריה, בה נהרגו אתמול 19 בני אדם מאש כוחות הביטחון, גובר, ובפרט מכיוון טורקיה השכנה. העיתונים בטורקיה מדווחים שיש למדינה תכניות להקים אזורי חיץ, עם מרחב אווירי סטרילי, על מנת להגן על אזרחים מסוריה השכנה, "אם האלימות במדינה תימשך". על פי דיווחי העיתונים, למרות שטורקיה מתנגדת להתערבות ממשית בסוריה, באנקרה לא שוללים שום אפשרות. באופן לא מקרי, המסמכים פורסמו ביום האחרון לאולטימטום שהציבה הליגה הערבית לסוריה להפסקת האלימות נגד האזרחים.

טורקיה, שבה שוכנת הנהגת האופוזיציה הסורית, מנסה כפי הנראה למנוע בצעדים אלה נהירה של פליטים סורים אליה, לאחר שכמה אלפים כאלה כבר עשו זאת. בטורקיה חוששים ממראות דומים מלפני כעשרים שנה, בזמן מלחמת המפרץ הראשונה, אז חצי מיליון פליטים הגיעו אליה מעירק.

טורקיה החריפה עוד את עמדתה כלפי סוריה לאחר התקפות תומכי אסד על השגרירויות והקונסוליות הטורקיות במדינה לפני כשבוע. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, האשים היום את סוריה בהידרדרות היחסים בין המדינות. "לרוע המזל, המשטר הסורי לא היה מוכן לבצע הרפורמות שהוא התחייב לבצע. יתרה מכך, הם רצו לדכא את האופוזיציה בדרכים לא הומניות, ועל ידי שפיכת דם", אמר ארדואן. "סוריה לא קיימה ההבטחות שלה, לא לליגה הערבית ולא לעולם. הפעולות שלה לא כנות ולא אמינות".

עוד על המתרחש בסוריה
"בריטניה מקיימת שיחות סודיות עם המורדים הסורים"
דיווח: ספינות קרב רוסיות בדרכן לחופי סוריה
סוריה: עוד בסיס צבא הותקף, מעצרים המוניים
עליית מדרגה בסוריה: שלטון אסד נחלש מדי יום
"מחר בפריז: כנס עולמי לדיון ביום שאחרי אסד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully