וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי: שליש מהילדים היו עניים בשנה החולפת

מהדו"ח לשנה החולפת שפרסם הביטוח הלאומי, עולה תמונה מדאיגה של הפערים החברתיים בישראל, על אף הירידה בשיעור העוני. שר הרווחה: "יש להתערב ולהילחם בעוני בצורה משמעותית יותר"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

המוסד לביטוח לאומי פרסם הבוקר (חמישי) את דו"ח העוני והפערים החברתיים לשנת 2010. על פי הדו"ח בשנת 2010 היו בישראל 433,300 משפחות עניות, שבהן חיו 1,773,400 נפשות, ובכלל זה 837,300 ילדים עניים. מדובר בירידה מסוימת לעומת השנה הקודמת, אז עמדה תחולת העוני בקרב משפחות על 20.5% עניות לעומת 19.8% עניות ב-2010. בקרב ילדים תחולת העוני ירדה ל-35.3% לאחר שב-2009 עמדה תחולת העוני על 36.3%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגמת הירידה בממדי העוני נרשמה בקרב כל קבוצות האוכלוסיה. בקרב הקשישים עמד שיעור העניים על 19.6% לעומת 22.6% ב-2008 ו-20.1% ב-2009. בקרב אימהות חד הוריות עמד שיעור העוני על 30.5% ירידה של 0.2% מהשנה שלפניה. למרות הנתונים המעודדים, ניתן לראות כי חלקן של המשפחות העובדות בקרב המשפחות העניות עלה והגיע ל-50.6% לעומת 49% בשנת 2009.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה בעקבות פרסום הדו"ח כי "אומנם קיימת ירידה ב-2010 בממדי העוני ברוב האוכלוסיות, וזו באמת בשורה טובה, אולם שיעורי העוני בישראל עדיין גבוהים והם דו- ספרתיים". לדבריה, "אי השוויון גבוה מדי גם באופן מוחלט וגם בהשוואה למדינות החברות ב- OECD. על הממשלה לפעול בנחרצות ובכל הכלים העומדים לרשותה לצמצום העוני והפערים החברתיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לדו"ח אמר שר הרווחה והשירותים החברתיים, משה כחלון, כי "על אף הירידה בעוני ב-2010, ההבדלים בממדי העוני משנה לשנה אינם מצליחים לשנות את תמונת המצב העגומה לאורך השנים האחרונות, חמישית מהמשפחות וכשליש מהילדים בישראל עניים". כחלון הודיע כי "אפנה לממשלה להתערב בצורה משמעותית ונרחבת יותר כדי להילחם בעוני ולצמצמו".

גם שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לדו"ח ואמר כי "אני יכול לבשר לכם לראשונה שאנחנו רואים התחלת צמצום פערים, התחלת מגמה בצמצום ממדי העוני בכל האוכלוסיות: קשישים, ילדים, ובשתי האוכלוסיות החלשות ביותר: החרדים והערבים. זהו נושא חשוב שאנו עוסקים בו יום יום". עוד אמר שטייניץ כי "הנתון הכי חשוב שמנבא עתיד הוא הגידול בהשקעות במשק. הכי חשוב הוא לשמור על גידול בהשקעות במשק, מה שמאפשר גידול בתעסוקה, הקטנה של אבטלה ובסוף גם צמצום פערים".

על דו"ח העוני בשנה שעברה:

דו"ח העוני האלטרנטיבי - מצב הנזקקים החמיר
דו"ח - 123 אלף בני אדם הצטרפו למעגל העוני
"דו"ח העוני - כתב אישום נגד אכזריות הממשלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully