וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מודה: וירוס חדש תקף אותנו, אבל השגנו שליטה

שנה לאחר שהאירנים הודו בפגיעת "סטוקסנט" במתקני הגרעין שלה, הודה האחראי על העורף בטהרן כי תולעת נוספת פגעה ברשתות מחשבים במדינה. עם זאת, ציין הקצין אנשיו "השיגו שליטה"

אירן מודה: וירוס נוסף תקף את רשתות המחשבים שלנו. ראש מערך ההגנה על העורף האירני, תת-אלוף קולזמרזה ג'לילי, אמר אמש (ראשון) לסוכנות הידיעות האירנית "אירנא" כי המערך הצליח לזהות ו"להשיג שליטה" על וירוס מחשבים חדש, בשם "דוקו", ש"שאף לתקוף ארגונים ותאגידים שונים באירן". ג'לילי הוסיף כי "התוכנה שנועדה לשלוט על הווירוס פותחה, וסופקה לארגונים השונים שהותקפו. תהליך ההשתלטות על הווירוס הושלם, והארגונים שנפרצו השיגו שוב שליטה על רשתותיהם".

עוד בנושא
מי מתנכל לאירנים? שרשרת של אירועים מסתוריים
האם ישראל פרצה למחשבי הכור הגרעיני האירני?
מומחים: תוכנית הגרעין האירנית שבה לתפקוד מלא

כור גרעיני ליד העיר בושהר, אירן, נובמבר 2009. AP
עוד פגיעה קיברנטית בתכנית הגרעין? הכור בבושהר/AP

ג'לילי ציין עוד כי "יחידת ההגנה הקיברנטית פועלת יומם וליל כדי להילחם בתולעי ריגול", אלא שמומחה לאבטחת מידע בענקית האנטי-וירוס "סימנטק" אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אירן ממש לא לבד. מלבדה, חברות וגופים בלמעלה מ-12 מדינות כבר דיווחו על התפשטות הווירוס אליהן, וביניהן גם צרפת, בריטניה והודו. מאפייניה של התולעת דומים לתולעת מחשבים אחרת שכבר תקפה את אירן - "סטוקסנט", כמובן. היא מנצלת חולשות במערכת ההפעלה WINDOWS, ועל פי יצרנית המערכת MICROSOFT, לאחר החדירה היא מסוגלת לשלוח קוד זדוני שפוגע בליבת מערכת ההפעלה.

התולעת שחיבלה בכור בנתנז

למרות הדמיון, נראה כי יש הבדל מהותי בין "סטוקסנט" לאחותה הצעירה – על פי הדיווח, מטרת התולעת "דוקו" היא לאסוף מידע, בעוד ש"סטוקסנט" יועדה, ועל פי פרסומים גם הצליחה, להביא לפגיעה ממשית בציוד של רכיב הפיקוד עליו פרצה – מתקני הגרעין האירניים.

לא דווח האם התולעת החדשה כוונה (והאם הצליחה) לפגוע בגופים הקשורים לתכנית הגרעין. קודמתה, "סטוקסנט", תקפה את אירן בקיץ 2010, ובמשך כמה חודשים הצליחה לחדור לשורה של מערכות מחשוב באירן, בהן גם מערכות של תכנית הגרעין, כגון צנטריפוגות העשרת האורניום בנתנז, להן גרמה נזק ניכר. רק כעבור כמה חודשים הצליחו האירנים להתאושש מהנזק, ולהשיב את הצנטריפוגות לעבודה מלאה. פרשנים רבים ברחבי העולם הערכיו כי מאחורי המתקפה עומדים המוסד הישראלי והמודיעין האמריקאי.

(עדכון ראשון: 21:00, 13.11.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully