וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב האחרון על שבעת הפלאים: נסראללה נגד ישראל

ניר יהב

10.11.2011 / 19:43

פחות מיממה לפני ההכרעה הגורלית, גם ממשלת לבנון מקדמת קמפיין תוקפני לבחירה ב"מועמדת" שלה - מערת הנטיפים בג'עייתא. מזכ"ל חיזבאללה קרא ללבנונים לסמס למען "המורל הלאומי"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

מחר ייקבע בשוויץ מהם שבעת פלאי הטבע של העולם. ישראל, ש"שלחה" לתחרות את ים המלח במועמדות משותפת עם ירדן והרשות הפלסטינית, מקווה להכליל את האגם המתייבש ברשימה החדשה - אך לא רק כאן מקווים להפיק תועלת פוליטית מהתחרות, וגם השכנים מצפון מקווים לזכות במקום ברשימה היוקרתית, במאבק שנדמה לאחרונה שיש בו הכל מלבד רוח ספורטיבית.

בריאיון שהעניק לפני כשבועיים לתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" המזוהה עם חיזבאללה, דיבר מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, על האיום הישראלי-אמריקאי, על הפוליטיקה הפנים-לבנונית, על עוצמתו של חיזבאללה, על הצורך באחדות פנימית, וגם על עסקת שליט, אותה כינה "הישג היסטורי לחמאס". אולם לצד כל הנושאים המשמעותיים האלה, נסראללה מצא זמן להתייחס גם לנושא אחר: ה"קרב" הגיאוגרפי בין אומות העולם. אחת המתמודדות הבולטות בתחרות היא מערת ג'עייתא הסמוכה לביירות, ונסראללה נרתם למאמצי ממשלת לבנון לזכות בתואר הנכסף.

עוד על תחרות שבעת פלאי הטבע של העולם
לים המלח יש סיכוי? הכירו את שאר המועמדים
גם ברשות הפלסטינית ובירדן מצביעים לים המלח
ראש הממשלה נתניהו במסע שכנועים במערכת החינוך
למרות הדירוג המבטיח, מפלס ים המלח ממשיך לרדת

מערת הנטיפים ג'ייטה גרוטו, לבנון. Ahmad Omar, AP
נותנת תחרות הולמת למערות הנטיפים בישראל. ג'עייתא/AP, Ahmad Omar

"אני קורא לכל הלבנונים להצביע לטובת מערת ג'עייתא - יש לכך תועלת כלכלית, מורלית ותיירותית", אמר נסראללה. "המערה היא באמת פלא אמיתי, שבו אנו רואים את היצירות שברא אללה. על כן אני סבור שעל כל הלבנונים להיענות לקריאת הממשלה ולהצביע למערת ג'עייתא. על כולם להירתם למאמציהם של הנשיא, הממשלה ושר התיירות - ולהצביע".

"תפילה לא מספיקה - הצביעו!"

מערת ג'עייתא נמצאת כעשרים קילומטרים צפונית לביירות ונחשבת לאחד מאתרי התיירות המובילים בלבנון. היא מורכבת למעשה משתי מערות נטיפים מחוברות, המשתרעות לאורך עשרה קילומטרים. המקום נחשב לאטרקציה בקרב התיירים, וניתן להגיע אליו רק דרך הים. אתר ערבי נוסף נמצא אף הוא בשלבים הסופיים של התחרות: האי בותינה באיחוד האמירויות, ארכיפלג קטנטן ומקסים מוקף אלמוגים.

כמו ישראל, בה הממשלה ובמיוחד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתאמצים לקדם את ים המלח, גם ממשלת לבנון מובילה קמפיין אגרסיבי משלה. הלבנונים כולם נקראו לדגל, והתבקשו לשלוח מסרון עם המילים JEITA למספר 1070. ממש כמו מקבילו הישראלי נתניהו, ראש הממשלה, נג'יב מיקאתי, פנה לאזרחי לבנון ועודד אותם להצביע. "זו הזדמנות עולמית חשובה להפגין את ייחודיותה של לבנון", אמר. בעמוד הפייסבוק שהקים משרד התיירות הלבנוני לקידום ההצבעה לטובת המערה, פסקו היום, יממה לפני סיום ההצבעה: "תפילה לא מספיקה - הצביעו!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארכיפלג בתינה באיחוד האמירויות. אחד מ-3 המועמדים "הערבים"?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנים לבנונים רבים וידוענים מקומיים, בהם הזמרת הפופולרית ננסי עג'רם, קראו אף הם בדפי הפייסבוק להצביע לג'עייתא. עם זאת, מדובר בתחרות קשה: לעומת 4,500 התומכים של המערות הלבנוניות, לעמוד של האי בותינה הצטרפו כבר 24,000 משתמשי פייסבוק, וקראו: "נותרו 24 שעות בלבד". יצוין כי בניגוד לישראל - וללבנון, שמתייחסת לתחרות כפרויקט לאומי הנושא "מחויבות אזרחית טבעית", באיחוד האמירויות נרתמו עד כה בעיקר הגופים המסחריים והפרטיים.

התקשורת הערבית טרם הכריעה על הפייבוריט

בלבנון ניסו ליצור בימים האחרונים מעין תחרות עם ישראל על לב מצביעי העולם, ומנסים לעשות שימוש פוליטי בסכסוך הישראלי-ערבי כדי לנגח את ים המלח, ולגייס את העולם הערבי לטובת המערה המפורסמת: "הסכסוך עם האויב הישראלי קיים מדי יום, ולכן איני מופתע שיש עימות בין מערת ג'עייתא לבין ים המלח", אמר עאטף מג'דלאווי, חבר פרלמנט מטעם תנועת אל-מוסתקבל. לדבריו, "סכסוך זה מעודד את אחינו הערבים ואת אלו שאוהבים את לבנון להצביע למעננו, שכן הם רואים בישראל אויב".

בגלל שגם ירדן והרשות הפלסטינית שותפות לקידום מועמדותו של ים המלח, ומשרדי התיירות שלהן פועלות לזכייתו, התקשורת הערבית מסקרת את האגם הקטן באותה מידה שהיא מסקרת את מערת ג'עייתא ואת האי בותינה ולא מפלה אותו לרעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נפגשו הבוקר עם הגב' מרתה סטיוארט, אוגוסט 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בישראל גייסו את כוהנת המטבח מרתה סטיוארט להצביע לים המלח/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

התקשורת הפלסטינית והירדנית מקדמות, באופן טבעי, את ים המלח בעיקר, בדומה לתקשורת במפרץ, המקדמת את האי בותינה. חלק מהתקשורת הערבית מתייחסת לים המלח כאתר ערבי: "שלושה אתרים ערבים הגיעו לשלב הגמר בתחרות שבעת פלאי הטבע של העולם", נכתב בחלק מהעיתונים הערבים. שורה של חברות ערביות מסחריות אף הודיעו כי יתרמו רבבות מסרונים למען ים המלח, והגדילה לעשות חברת התקשורת "זיין" שתרמה 3.1 מיליון מסרונים.

המתח בעולם הערבי לקראת ההכרזה על "שבעת הפלאים" גובר מרגע לרגע. בלבנון, בירדן, ברשות הפלסטינית ובאיחוד האמירויות המתח גדול כפליים, וכולם מבינים את המשמעות הכלכלית של זכייה באחד משבעת המקומות, ואת זרם התיירים שיגיעו בעקבותיה. יממה לפני סיום ההצבעה, מנסה כל מדינה לגרוף עוד ועוד מסרונים לטובת האתר שלה, והדבר נעשה בכל דרך אפשרית. החל מפרסומות בטלוויזיה וברדיו, עבור בפרסומים בפייסבוק ובטוויטר, וכלה בגיוס מפורסמים, פוליטיקאים, אמנים, ספורטאים ובעיקר – אנשי עסקים עשירים שיתרמו כמה שיותר מסרונים.

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully