וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אסטרואיד עצום חלף הלילה סמוך לכדור הארץ

האסטרואיד, שמרחף בסמוך אלינו כבר אלפי שנים, חלף הלילה סמוך לכדור הארץ במרחק קרוב יותר מהירח. אלפי אסטרונומים וחובבים נשארו ערים כדי לחזות בו בטלסקופים מיוחדים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אסטרואיד ענקי חלף הלילה (רביעי) סמוך לכדור הארץ. האסטרואיד 2005 YU 55 נצפה בצילומים מן החלל בשעה אחת ושלושים, שעון ישראל. הוא התקרב למרחק של כ-322,000 קילומטרים מאיתנו, טווח הקרוב אפילו יותר מהירח. הפעם האחרונה שגרם שמימי בגודל דומה נצפה בקרבת כדור הארץ אירעה בשנת 1976 ואילו האסטרואיד הנוכחי עולה עליו בגודלו. היקפו של הסלע העצום קרוב לארבע מאות מטרים.

בצילום ניתן לראותו כנקודה הלבנה במרכז, המסומנת בעיגול רחב. אלפי אסטרונומים, בהם גם חובבים וגם מקצועיים, עקבו אחר נתיבו של הסלע העצום באמצעות שימוש בטלסקופים מיוחדים, משום שלא ניתן היה להבחין בו בעין בלתי מזוינת. על פי חישובי נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, מהירותו של האסטרואיד עמדה על כ-48,000 קילומטרים לשעה. עוד דיווחו בנאס"א כי האסטרואיד נע סמוך לכדור הארץ כבר אלפי שנים. הם הוסיפו והרגיעו כי הגוף השמימי לא צפוי לפגוע בכדור הארץ גם במאה השנים הקרובות.

אסטרואיד הוא בעצם מעין כוכב לכת זעיר, המצוי במסלול מעגלי סביב השמש, בדיוק כמו כדור הארץ ויתר כוכבי הלכת. האסטרואיד הנוכחי, שהתגלה בשנת 2005 (ומכאן שמו), נמצא במסלולו כבר אלפי שנים, וכבר חלף על פני כדור הארץ לא פעם. עם זאת, מסלולו אינו קבוע, שכן הוא נתון לתנודות בשל השפעת כוח המשיכה של כוכבי הלכת שעל פניהם הוא חולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully