וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין במסר לאירן: "גלו גמישות בנושא הגרעין"

לאחר שמדינות המערב קראו להגביר את הלחץ על טהרן בשל תכנית הגרעין שזו מפתחת, קראה בייג'ין לפתור את סוגיית הגרעין האירנית "בדרכי שלום". בשבוע הבא צפוי להתפרסם דו"ח חמור על אירן

על רקע השיח העולמי המתעורר בנושא תכנית הגרעין האירנית, קראה היום (שישי) סין לטהרן, בהתבטאות חריגה, לגלות "גמישות" בנוגע לפיתוח תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית וברמז למדינות המערב הזהירה כי כל ניסיון לפתור את הסוגיה האירנית בדרך צבאית, הוא "הדבר האחרון שהמזרח התיכון צריך כעת".

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
חיל האוויר מתכונן? יארח תרגיל עם יוון ואיטליה
אובמה וסרקוזי: לשמר לחץ "חסר תקדים" על אירן
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"
אירן מגיבה לאיומים: "אנחנו תמיד מוכנים למלחמה"
מתכוננים לטילים בגוש דן? ניסוי צופרים נערך הבוקר

להגביר את הלחץ על טהרן

דובר שר החוץ הסיני, הונג לאי, אמר לעיתון מקומי כי בייג'ין לא תקבל פיתוח של נשק גרעיני על ידי אף מדינה במזרח התיכון. "על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לנקוט בגישה אובייקטיבית וחסרת פניות ולנסות ולהגיע לשיתוף פעולה חיובי עם אירן על מנת להבהיר מספר סוגיות", הבהיר.

בימים האחרונים קראו ארצות הברית, צרפת ובריטניה להגביר את הלחץ על טהרן לקראת פרסום דו"ח סבא"א בשבוע הבא בנושא תכנית הגרעין האירנית. לפי הערכות, הדו"ח צפוי לחשוף מידע מודיעיני לפיו קיימים היבטים צבאיים בתכנית הגרעין, אולם ככל הנראה לא תיכלל בו אמירה מפורשת לפיה טהרן מפתחת נשק אטומי.

גם בישראל התעורר ויכוח פומבי בשבוע האחרון בדבר תקיפה אפשרית באירן, גם ללא סיוע ממדינות נוספות. שר הביטחון אהוד ברק, אמר השבוע בכנסת כי ישראל עלולה להיות במצב בו היא תיאלץ לשמור על אינטרסיה עם או ללא סיוע.

נוכח האפשרות של תקיפה, בין אם על ידי ישראל לבדה ובין אם בשיתוף קואליציה עולמית רחבה, הוסיף הונג כי "סין מתנגדת לשימוש בכוח או לאיום בשימוש בו ביחסים בינלאומיים. בתקופה זו, הימנעות מכל תהפוכות במזרח התיכון היא חשובה ביותר". הוא הוסיף כי סין תמלא תפקיד בדרך למציאת פתרון בדרכי שלום של סוגיית הגרעין האירני דרך אמצעים דיפלומטיים.

הקריאה של בייג'ין מקבלת משנה תוקף במיוחד נוכח העובדה שסין ורוסיה מתנגדות להטלת סבב סנקציות בינלאומיות נוספות על טהרן, חמישי במספר, וכבר התבטאו בעבר כי יטילו וטו על כל החלטה כזו שתבוא לאישורה של מועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully