וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: למרות ההסכם - עשרות הרוגים בחומס

יום אחרי חתימת הסכם לפיו יסיגו כוחות הביטחון הסוריים את הטנקים מערי המדינה, ממשיך בשאר אסד לטבוח בבני עמו. עדי ראייה דיווחו על עשרות גופות אזרחים שנהרגו היום בעיר חומס

פעילים בסוריה מדווחים כי כוחות הצבא של הנשיא בשאר אסד הרגו היום (חמישי) עשרות בני אדם בעיר חומס. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הבחין בעשרות גופות של אזרחים בבית החולים הלאומי, שנמצא תחת שליטת כוחות הביטחון. פעילים הוסיפו כי לפחות 19 בני אדם נהרגו בתקרית נפרדת במחוז באב עמרו, לאחר שהופגזו על ידי טנקים ונורו בידי סוכני המשטר.

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
היה הסכם? הטנקים של אסד שבו להפגיז את חומס
הכניעה של אסד: צבא סוריה יסיג כוחות מהערים
פתרון למשבר בסוריה? ”הסדר עם הליגה הערבית”

האלימות מצד השלטונות התחדשה דווקא לאחר שכלי התקשורת בסוריה דיווחו אתמול ממטה הליגה הערבית בקהיר, על הסכם שנחתם, לכאורה, בין אסד לליגה, על הפסקת האלימות במדינה. לפי הדיווחים הרשמיים, דמשק הודיעה כי היא מקבלת את תוכנית הליגה "ללא כל הסתייגויות".

על פי ההסכם, שלטונות סוריה יסיגו את כוחות הביטחון מהערים במדינה, ישחררו את כל העצירים הפוליטיים, יאפשרו כניסה של כלי תקשורת ערבים ובינלאומיים לערים במדינה, כמו גם משקיפים מטעם הליגה הערבית, ויפתחו בדיאלוג לאומי עם האופוזיציה בחסות הליגה הערבית. בהסכם לא נכתב היכן יתקיים הדיאלוג. במהלך המו"מ דרשו בליגה הערבית שיתקיים בקהיר, בעוד אסד התעקש לקיימו בתוך סוריה.

הדיווחים על התחדשות האלימות היום בחומס מגיעים לאחר סדרת דיווחים מבולבלים וסותרים על מעשי הרג בעיר בימים האחרונים. אתמול דיווחו פעילים בעיר לרויטרס כי לפחות תשעה בני אדם, תושבי כפרים באזור העיר, נורו למוות בידי כוחות הביטחון מצפון מערב אליה. הם הוסיפו כי התשעה, מוסלמים סונים, נורו לאחר שנעצרו במחסום. יום קודם, דווח כי תשעה תושבים עלאווים (הקבוצה האתנית השלטת אליה משתייך הנשיא בשאר אסד), נגררו מאוטובוס ונורו בידי אנשי מיליציה חמושים. במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי 11 עובדי מפעל בעיר נורו למוות בידי חמושים. לא נמסר אם התוקפים היו מקרב המפגינים המתקוממים או מקרב כוחות הביטחון, ולא נמסרו פרטים על זהות ההרוגים. כמו כן, לא ברור אם יש קשר בין התקריות השונות, או שמדובר בגרסאות שונות לאותה תקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully