וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מגיבה לאיומים: "אנחנו תמיד מוכנים למלחמה"

שר החוץ סאלחי, בביקור בטורקיה, משיב אש לפרסומים בדבר תקיפה ישראלית. דיווחים: האירנים התגברו על נזקי תולעת המחשבים, שיקמו את מערך הצנטריפוגות ומעבירים אותן לבונקר תת-קרקעי

טהרן מגיבה בחריפות לדיווחים השונים בימים האחרונים לפיהם ישראל מגבשת תכנית לתקוף את מתקני הגרעין שלה. בריאיון לעיתון הטורקי "הורייט", אמר שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, כי ישראל "תמיד איימה" על אירן. "זה לא חדש, זה נמשך כבר שמונה שנים", הוסיף.

האם התקשורת צריכה לדווח על התקיפה באירן? הצביעו בפייסבוק

"אירן תהיה מוכנה להגן על עצמה", הצהיר שר החוץ האירני. באשר למתיחות במזרח התיכון, אמר סאלחי כי "אירן, טורקיה וסוריה משתייכות לאותה משפחה. כשחבר במשפחה נקלע לבעיה, חבר אחד במשפחה עוזר לו". לדבריו, לאירן ולטורקיה יש קשר "מצוין", ומסיבה זו ביקר בטורקיה כבר שלוש פעמים בשמונה החודשים האחרונים. אתמול התייחס לפרסומים רמטכ"ל צבא אירן, גנרל חסן פיירוז-עבאדי, וצוטט בסוכנות הידיעות "פארס" באומרו כי פעולה צבאית באירן תהווה "טעות". לדבריו, אירן "תעניש בצורה מפתיעה" את כל מי שיעשה טעות כזו.

תקיפה באירן? כותרות אחרונות בוואלה!:
מתכוננים לטילים בגוש דן? ניסוי צופרים ייערך הבוקר
רמטכ"ל בריטניה ביקר בארץ; "לונדון נערכת לתקיפה באירן"
צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת "מטרות רחוקות"
הרמטכ"ל האירני: "עונש מפתיע" למי שיתקוף אותנו

טילי שיהאב 3 אירנים. Ho, AP
"כבר 8 שנים מאיימים עלינו". ניסוי טילים באירן/AP, Ho

על רקע שלל האיומים הפומביים משני הצדדים, נודע אתמול כי רמטכ"ל צבא בריטניה, גנרל סיר דיוויד ריצ'רדס, ביקר השבוע בחשאי בישראל, וערך פגישות עם מקבילו, בני גנץ, ועם קצינים בכירים אחרים. בניגוד למקובל, לא נמסר לתקשורת מידע על הביקור אלא לאחר שהסתיים. בד בבד, ב"גרדיאן" הבריטי דווח אתמול כי צבא בריטניה החל להגביר את הכנותיו, כדי להבשיל אפשרות לתקיפה נגד תוכנית הגרעין האירנית. על פי הפרסום ב"גרדיאן", משרד ההגנה בלונדון מעריך כי ארצות הברית עשויה לקדם תכניות משלה לתקיפת מתקני המפתח בתכנית הגרעין, תוך שימוש בטילים. לדברי גורם בלונדון, אם וושינגטון תעשה כן, היא תבקש – ואף תקבל – סיוע מבריטניה, על אף הסתייגויות מסוימות מהמבצע.

הצנטריפוגות עוברות למתקן בקום

סבב האיומים הפומבי האחרון סביב האפשרות של תקיפת מתקני הגרעין באירן מתרחש לקראת הגשת הדו"ח הרבעוני הקרוב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) בנושא תוכנית הגרעין האירנית. בהקשר זה, חשף אתמול ה"גרדיאן", באותה ידיעה על תכנוני התקיפה הבריטיים, פרטים עדכניים על התקדמותה של תוכנית הגרעין האירנית. לדברי מקורות העיתון בממשל הבריטי, הדו"ח הקרוב של סבא"א עשוי "לשנות את כללי המשחק", כשיחשוף פרטים רבים וחדשים - שעשויים לסייע בשכנוע סין ורוסיה להסיר את התנגדותן לסבב סנקציות נוסף, חמישי, על אירן.

בין היתר, על פי הדיווח, הצליחה אירן בתקופה האחרונה לשחזר לחלוטין את יכולתה בתחום העשרת האורניום, לאחר שהצליחה לשקם את הנזקים שגרמה תולעת המחשבים "סטוקסנט", שתקפה לפני כשנה את המחשבים המפעילים את הסרכזות (צנטריפוגות) במתקן ההעשרה סמוך לעיר נתנז. הווירוס, שלפי פרסומים זרים הופעל על ידי ישראל וארה"ב, שיבש את פעולתן של כמחצית מהצנטריפוגות - אולם השיבושים הללו תוקנו כעת, לדברי גורמי ממשל בריטיים. יש לציין כי בתחילת השנה כבר דווח כי האירנים הצליחו להשיב את תוכנית הגרעין לתפקוד מלא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
"לא נוכל להיות בטוחים שהטילים שלנו יוכלו להגיע אליהם". המתקן ליד קום, שנחשף ב-2009/רויטרס

זאת ועוד, לפי המידע האחרון, האירנים החלו בהדרגה להעביר את הצנטריפוגות מהמתקן בנתנז - הנמצא תחת פיקוח הדוק של סבא"א - למתקן הסודי התת-קרקעי הסמוך לעיר קום שנחשף על ידי ארה"ב ב-2009. מתקן זה, הנמצא במעבה הר ומבוצר היטב, ייתכן גם נגד טילים, אינו נתון לשום סוג של פיקוח, היות שהאירנים מכחישים את עצם קיומו. גורם בריטי בכיר אמר לעיתון כי ניתן להעריך שבתוך 12 חודשים, יהיה כל הציוד שאירן זקוקה לו כדי לפתח נשק גרעיני מוטמן בתוך בונקרים מבוצרים. שם, על פי המקור, "לא נוכל להיות בטוחים שהטילים שלנו יוכלו להגיע אליהם".

לצד זאת, דיווח מקור נוסף ל"גרדיאן", כי אירן מגלה "עמידות מפתיעה" אל מול הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה עד כה, וכי המאמצים האירניים האחרונים, ובהם תכנון ההתנקשות בשגריר הסעודי בוושינגטון, מעידים על "אגרסיביות מחודשת - ולא ממש ברור למה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully