וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי פרסם תמונת סמל המשטרה כשעליו צלב קרס?

27.10.2011 / 14:10

מפכ"ל המשטרה דנינו הורה לפתוח בחקירה בניסיון לאתר את מפיצי התמונה בפייסבוק. עמותת "בית למשפחות השוטרים": "הכתובת נמצאת על הקיר. דמם של שוטרי משטרת ישראל אינו הפקר"

המאבק בהסתה נגד שוטרים נמשך: מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, הורה אתמול (רביעי) לאגף החקירות במשטרה לפתוח בחקירה בעקבות תמונה שהתפרסמה בפייסבוק, המשווה בין סמל משטרת ישראל לבין סמל המפלגה הנאצית. זאת בעקבות פנייה של עמותת "בית למשפחות השוטרים", בה נכתב כי המעשים "מעלים חשש כבד וממשי להתרת דמם של שוטרי משטרת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה שפורסמה בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדף הפייסבוק המדובר, תחת השם "המאבק באלימות ובשחיתות המשטרתית", התפרסמה תמונה של סמל המשטרה, כשבמרכזו סמלה של המפלגה הנציונל-סוציאליסטית הגרמנית. במכתב למפכ"ל ציין נציג העמותה, עורך הדין משה אלון, כי "ראינו כי ירי על שוטרים והשלכת רימון על תחנת משטרה כבר קרו, ואיש מאיתנו אינו רוצה לצפות בעליית המדרגה הבאה".

עוד נכתב, כי "הכתובת נמצאת על הקיר. דמם של שוטרי משטרת ישראל אינו הפקר והטיפול בנושא חייב להיות ממצה ותקיף ביותר". הפנייה גם מפנה את דנינו לתלונה קודמת, שהוגשה בחודש יולי האחרון, בעקבות סרטון שפורסם באתר שיתוף הקבצים יוטיוב ובו נערכת השוואה בין חיילי יס"מ המפנים התנחלויות לבין חיילים נאצים.

במקרה נוסף וחמור לא פחות, פורסמו בעמוד אחר בפייסבוק פרטיו של שוטר המשרת בתחנת אשקלון. בין היתר, נכתב תיאורו החיצוני ומספר לוחית הרישוי של רכבו. בדף נכתב ליד שמו: "אלה פרטי הפושע הנאצי יורשו של אדולף היטלר".

לדברי יו"ר העמותה, מיקי הראל, שוטר לשעבר, למרות שהמפכ"ל הורה לאגף החקירות לגלות מי עומד מאחורי הכנת והפצת הסרטון בחודש יולי, עד היום לא חלה כל התקדמות בחקירה. "יש כאן רצף מטורף של הסתה", אמר הראל לוואלה! חדשות. "אך באגף החקירות עדיין מתמהמהים. לצערנו, סדר העדיפות של אגף החקירות במשטרה לוקה בחסר בנוגע לפגיעה בשוטרים, כך לדוגמא תלונה שהגשנו לפני חודש לא קיבלה קדימות, על אף שמדובר בשוטרים ולמרות הנחיית המפכ"ל".

עוד באותו נושא
סרטון השווה שוטרים לנאצים, החשש: "דמם הותר"

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully