וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מפגינים שבתו, 9 חיילים נהרגו מפגיעת רקטה

ניר יהב

26.10.2011 / 18:30

בערים רבות בסוריה הוכרזה שביתה במטרה למחות בנוכחות חברי הליגה הערבית המבקרים במדינה. צבא סוריה ירה לעבר בתי אזרחים כדי לכפות עליהם לחזור לעבודה, וספג אבידות כשחייליו הותקפו

תושבי ערים רבות בסוריה הכריזו היום (רביעי) על שביתה במחאה על האלימות שמפעיל נגדם משטרו של הנשיא אסד. ההחלטה לשבות, מגיעה על רקע ביקורה של משלחת הליגה הערבית שנחתה היום במדינה. המשלחת, בהנהגת ראש ממשלת קטאר נפגשה במהלך היום עם נשיא סוריה, בשאר אסד ובהמשך ביקורה תנסה לתווך בין הממשל לאופוזיציה. אנשי האופוזיציה, מצדם, כבר הודיעו כי לא יקיימו דיאלוג עם המשטר "כל עוד הוא פועל צבאית נגד המפגינים".

עוד על העימותים בסוריה:
דו"ח אמנסטי: בתי החולים בסוריה משמשים לעינויים
25 נהרגו בהפגנות בסוריה: "קדאפי גמור, כעת תורך"
סוריה: "יש לנו הוכחות - ישראל מחמשת המפגינים"

בערים אל-בוכמאל, חוראן, חרסתא, אדלב, וסראקב סגרו בעלי החנויות את עסקיהם. עדי ראייה ממחוז חומס דיווחו כי בתגובה על השביתה, שיגרו כוחות הביטחון הסורים פגזים לעבר הבתים, וירו ללא הבחנה אש חיה ברחובות העיירה. לפי דיווחים נוספים, כנופיות של בריונים הכפופים לשלטון ירו לעבר הבתים כדי להפחידם ולאלצם לפתוח את החנויות למרות השביתה שעליהם הכריזו בחומס.

החלטת המפגינים לפתוח בשביתה לרגל ביקור משלחת הליגה הערבית נועדה להביע את מחאתם נגד "השיטות הברבריות שנוקט בהן המשטר נגד המפגינים". הארגונים העומדים מאחורי הפגנות המחאה הבטיחו להרחיב את היקף השביתות ולהגיע לכדי "מרד אזרחי, שיביא להפלת המשטר". המפגינים קראו לקהילה הבינלאומית ולעולם הערבי להתערב מידית בנעשה בסוריה ולהציל את האזרחים.

בין ההרוגים: ילדה בת שנה וחצי

בתוך כך, ארגוני זכויות האדם בסוריה דיווחו היום כי תשעה חיילים סורים נהרגו בתקיפת רכבם, ככל הנראה בידי עריקים. על פי הדיווח, העריקים ירו רקטת RPG לעבר הרכב, שנסע בסמוך לעיר חמה. בנוסף לתשעת ההרוגים הללו, נהרגו שמונה אזרחים סורים נוספים מאש כוחות הביטחון הסורים בהפגנות מחאה שנערכו נגד משטרו של בשאר אסד ברחבי המדינה, בהם גם ילדה בת שנה וחצי בעיר חומס.

בזירה המדינית הולכים וגוברים האיומים על משטרו של אסד. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, אמר היום כי הפעולות שנוקט בהן המשטר הסורי נגד המפגינים הסורים הן "בלתי אנושיות". הוא הביע צער על כך שסוריה "לא נענית לדרישת טורקיה להפסיק את האלימות ובמקום זאת היא ממשיכה להפעיל כוח". במסיבת עיתונאים עם עמיתו הירדני, נאסר ג'ודה, הבהיר השר הטורקי כי ארצו לא תוכל להתעלם מהמצב בסוריה, שכן מדובר בעניין "רגיש לכל המדינות".

סגן שר האוצר האמריקאי לענייני לוחמה בטרור, דיוויד כהן, החריף אף הוא את הטון נגד סוריה. בראיון שהעניק לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, אמר כי מטרת הסנקציות שהטילה ארה"ב על סוריה היא "לגרום לבשאר אסד להתפטר מתפקידו". הוא הבהיר כי כלכלתה של סוריה "נפגעה קשות" כתוצאה מהסנקציות שהטילו ארצות הברית ואירופה והוסיף כי בכל פעם שארצות הברית הטילה סנקציות נוספות על סוריה, "אירן ניסתה להגביר את תמיכתה הכלכלית בסוריה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully