וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמור על הרישיון: עבירות התנועה שלא הכרתם

רז כהן

29.10.2011 / 7:56

למה מקבלים דו"ח על טלפון גם אם לא דיברתם, מתי מותר להשתמש באורות ערפל ומה קורה למי שלא מפנה את הדרך לרכב מהיר ממנו. עבירות התנועה שאתם לא מכירים, כתבה ראשונה בסדרה

כדי לקבל רישיון נהיגה בישראל יש לעבור שני מבחנים, אחד עיוני (ה"תאוריה" הידועה לשמצה) והשני מעשי (ה"טסט" המפחיד). כדי לגשת למבחנים אלו צריך ללמוד את חוקי התנועה ולשנן אותם אלא שישנם חוקים רבים שאנשים נוטים לשכוח או להתעלם מהם רגע אחרי שקיבלו לידם את הרישיון. כולם יודעים את חוקי המהירות והנהיגה בשכרות ואף אחד לא יכול להגיד שהוא לא ידע שאסור לנסוע כשהרמזור אדום אבל יש גם כמה חוקים שאינם שגורים בפי וראש כולם. הנה מקבץ חלקי שלהם כדי שבפעם הבאה לא תגידו לשוטר שלא ידעתם שזה אסור...

שימוש בטלפון נייד

החוק שאוסר שימוש בטלפון נייד בנסיעה שלא באמצעות דיבורית מוכר וידוע לכולם ועדין רבים שנעצרים על ידי שוטר ממשיכים להתגונן מאחורי השטות האולטימטיבית – "אבל לא דיברתי, רק שלחתי SMS..."

שימו לב לכותרת של הפיסקה. החוק אוסר שימוש בטלפון ולא מוזכרת שום מילה לגבי דיבור. לשוטר או לחוק זה ממש לא משנה אם דיברתם או לא, כי העבירה היא כאמור על כל מצב שבו אתם מחזיקים את הטלפון ביד ועושים בו שימוש כמו שליחה או קריאה של הודעות, האזנה לקבצי מוזיקה, הכנסת נתונים לGPS וכו'. הטענה כי לא דיברתם לא רלוונטית. החזקתם טלפון ביד בזמן הנסיעה ולא חשוב לאיזו מטרה, משמע השתמשתם בו. 1000 שקלים קנס ו-4 נקודות שתקבלו אמורים לגרום לכם להימנע מהעבירה הנחשבת לאחת החמורות והמסוכנות שיש.

אפרופו טלפון נייד, שימוש בשתי אוזניות שיהיו צמודות לאוזניכם יגרור בעקבותיו גם הוא דו"ח. לנהגים בזמן נסיעה מדובר בקנס של 250 שקלים ולהולכי רגל שחוצים כביש כששתי אוזניות צמודות לאוזניהם הוא 100 שקל. אוזניה אחת מותר, שתיים זה קנס!

אל תיצמד יא קרציה

הסיטואציה מוכרת לכולם – רכב נצמד אליכם מאחורה כדי שתפנו לו את הנתיב ואתם כדי להתריע בפניו שישמור מרחק "דופקים ברקס" פתאומי ומיד מאיצים. מעבר לסכנה שבפעולה שיכולה בקלות לגרום לתאונה במידה והרכב שמאחוריכם אינו עירני מספיק, הדבר כמובן אסור על פי החוק ובמידה ותיתפסו בקללקלתכם השוטר יוכל לרשום לכם דו"ח בסך 250 שקלים על בלימת פתע שלא לצורך.

סעו בכיוון החץ

הראש היהודי ממציא כל הזמן פטנטים. על חלק קטן מהם יש כמה יחידי סגולה שזוכים להכרה עולמית ופרסי נובל אבל הרוב "יזכו" על כך דווקא לדוחו"ת כמו למשל במקרה הבא; מגיעים לצומת מרומזר. שני הנתיבים הימניים מסומנים בחיצים ישרים על פני הכביש והם למרבה הצער גם עמוסים בשני טורי מכוניות. הנתיב השמאלי ביותר ריק ממכוניות אלא שהוא מיועד לפניה שמאלה בלבד וכך גם מורה החץ המסומן על הנתיב. "הבה ונתחכמה לו" אומרים הנהגים המעצבנים, נעמדים בנתיב השמאלי וממשיכים ממנו דווקא ישר כשמתחלף הרמזור לירוק. לפעמים התרגיל הגאוני מצליח להם והם חסכו 10 שניות תמימות של פקק אבל אם יעלו בחכתו של שוטר תנועה שנמצא בסביבה הם צפויים לקנס של לא פחות מ-500 שקלים ו-6 נקודות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

נוער שוליים

אסור לנסוע על השוליים. בעצם מותר. אז מותר או אסור, אולי תחליטו! השוליים נועדו כדי לאפשר לכלי רכב לעצור בהם בשעת הצורך מבלי לסכן או להפריע לתנועה, למשל לצורך תיקון פנצ'ר בגלגל. כמו בפסקה הקודמת, רבים מבני עמנו רואים בשוליים נתיב נסיעה לגיטימי לכל דבר ועניין שרק במקרה הוא מופרד בפס צהוב כי נגמר למע"צ הצבע הלבן. ובכן נהגים יקרים, בואו נעשה סדר – ראשית ישנה הבדלה בין שול ימני לשול שמאלי. לרכב דו גלגלי מותר לנסוע על השול הימני רק בעת שישנו עומס תנועה כבד.

רוכב אופנוע שישתמש שלא לצורך בשול הימני כנתיב נסיעה צפוי לקנס של 250 שקלים ללא נקודות, ואילו נהג מכונית שיעשה כך יאלץ להיפרד מ-750 שקלים פלוס 6 נקודות חובה שירשמו לו. נסיעה על השול השמאלי מעבר לקו ההפרדה הלבן תחשב כנסיעה על שטח הפרדה. אז מתי כן מותר לנסוע על השול הימני? ובכן, במידה ואתם נוהגים ברכב איטי בשל מטען כבד או עלייה קשה וגורמים לעיכוב התנועה מאחוריכם, חובה על הנהג של הרכב לרדת לשול במידה וקיים כזה המיוצב באספלט ולאפשר לכלי הרכב המהירים ממנו לעקוף אותו. מקרים מסוג זה ניתן לראות למשל בעלייה מצומת מגדל לכיוון צומת גולני או בעליות לירושלים מכיוון שער הגיא. עיכבתם ולא פיניתם? תקוו שאין בסביבה שוטר ש"יעניק" לכם קנס של 250 שקלים ו-4 נקודות.

תרגישו בבית

רבים מרגישים ברכב שלהם כמו בבית וזה אולי משמח את היצרנים של הרכב אבל פחות את הסביבה ושאר משתמשי הכביש. הנהג והנהגת הישראלים שונאים לבזבז זמן ואת הנסיעה ברכב הם מנצלים למיליון ואחד דברים שלא הספיקו לעשות בבית כמו להסתרק, להתאפר, להתגלח, לכתוב חשבוניות, לשתות קפה או לקרוא עיתון.

להזכירכם – זה נעשה על ידי רבים בזמן הנהיגה ולא בחדר האמבטיה או בסאלון שבביתם. פעולות אלו מתפרשות על ידי החוק החל מנהיגה בחוסר זהירות שדינה קנס של 500 שקלים ו-6 נקודות וכלה בנהיגה בקלות ראש או חוסר שליטה ברכב שיגררו בעקבותיהם את הזמנתכם למפגש ישיר עם שופט תעבורה ללא אפשרות לברירת קנס ובנוסף תזכו גם ל"בונוס" של 6 נקודות בטרם תשפטו. שתי ידיים על ההגה זה יותר בטוח ויותר זול.

בכתבה הבאה נסביר לכם מה דינם של ה"שמאלנים" בכביש, למי מותר לעקוף ואיפה ומה העונש של סוטים (בכביש...)


עוד מאמרי בטיחות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully