וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן יבקש מבוסניה להימנע מתמיכה בפלסטין באו"ם

טל שלו, כתבתנו המדינית

26.10.2011 / 13:07

שר החוץ ייצא לביקור מדיני בבוסניה הרצגובינה, אחת מחברות מועצת הביטחון, שטרם החליטה כיצד תצביע בנושא. הערכה בישראל: כרגע אין לפסטינים רוב במועצה

כחלק מהמאמץ הישראלי לסיכול הרוב הדרוש לאישור בקשת החברות הפלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם, ייצא היום (רביעי) שר החוץ, אביגדור ליברמן, לביקור מדיני בבוסניה הרצגובינה, אחת מחברות מועצת הביטחון, שטרם החליטה כיצד תצביע בנושא. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כבר הפעיל את מכבש הלחצים על הבוסנים, באוגוסט השנה, וכעת ינסה השר ליברמן, במסגרת שורת פגישות מדיניות עם בכירי הממשל, לתת מכת נגד למסרים הפלסטיניים ולשכנע את הבוסנים להתנגד לבקשה להתקבל כחברה מלאה באו"ם.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
הפלסטינים נלחמים: האם אונסק”ו יכיר ברשות כמדינה?
ישראל לאו”ם: מי שתתמוך במדינה פלסטינית תשא באחריות
הפנייה הפלסטינית לאו”ם: ההצבעה תיתכן בנובמבר

מועצת הביטחון עצמה צפויה להתכנס ב-11 בנובמבר לדיון נוסף בנושא הבקשה הפלסטינית, אך בישראל מעריכים כי כרגע אין לפלסטינים את הרוב הנחוץ (9 מתוך 16 המדינות החברות במועצה) לאישור בקשתם, וממשיכים לנהל קרב מדיני בנציגויות שונות בעולם בניסיון לשכנע את המדינות המתנדנדות, בהן גבון ובוסניה הרצגוביה, להתנגד לבקשה. לפי ההערכות, אם הפלסטינים אכן לא יצליחו להשיג את הרוב הדרוש, ייתכן שיידחו את ההצבעה למועד מאוחר יותר, או יעברו למסלול ההכרה בעצרת הכללית של האו"ם. בינתיים, העיניים נשואות לפריז, שם צפויה בשבועות הקרובים האספה הכללית של אונסק"ו (ארגון המדע והתרבות של האו"ם) להצביע על בקשת החברות הפלסטינית בארגון.

בביקורו באוגוסט, עוד לפני הגשת הבקשה הפלסטינית לאו"ם, הביע אבו מאזן "שביעות רצון" מפגישותיו עם הבכירים הבוסניים, עמם צפוי ליברמן, שקרא השבוע להתפטרותו של אבו מאזן, להיפגש בימים הקרובים. מחד, בוסניה היא מדינה צעירה המעוניינת להתקבל לאיחוד האירופי ולקבל את עמדת האירופים בנוגע להצבעה, אך עם זאת, בוסניה, כמדינה מוסלמית, מקיימת יחסים חמים עם הפלסטינים וכן עם טורקיה, ולכן נשמעים בה קולות רבים הקוראים לתמוך בבקשה הפלסטינית. בוסניה הרצגובינה תסיים את כהונתה כחברה זמנית במועצת הביטחון בסוף דצמבר, יחד עם ברזיל, גבון, ניגריה, ולבנון. השבוע הושלמה בחירתן של חמש החברות הלא קבועות החדשות במועצה: מרוקו, פקיסטן, גוואטמלה, טוגו ואזרבייג'אן.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully