וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לסער: חלה מגמת הקצנה בחינוך הממלכתי-דתי

26.10.2011 / 0:12

שר החינוך גדעון סער נפגש עם הורים לילדים במערכת החינוך הממלכתית-דתית ושמע מהם טענות על הקצנה. סער הורה לבכירי משרדו לגבש אסטרטגיה לטיפול במגמת ההתחרדות

שר החינוך, גדעון סער, וראש מינהל החינוך הממלכתי-דתי, ד"ר אברהם ליפשיץ, נפגשו השבוע עם חברי פורום "לכתחילה" בו חברים הורים לילדים הלומדים בבתי הספר הממלכתיים-דתיים. ההורים הציגו בפני השר נתונים המעידים, לטענתם, על מגמות התחרדות והקצנה במערכת החינוך הממלכתית-דתית. הנתונים שהוצגו כללו, בין היתר, מידע על בתי ספר שאינם מקיימים טקסי זיכרון לחללי צה"ל ולחללי השואה ואינם מציינים את יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין.

בין הדוגמאות שהוצגו ניתן היה למנות גן ממלכתי-דתי תורני שאינו מקבל לשורותיו ילדים יוצאי אתיופיה, גנים ובתי ספר יסודיים בהם אבות אינם מורשים להשתתף בחגיגות הכיתתיות ולצפות בבנותיהן רוקדות מטעמי "פריצות" ואכיפת קוד לבוש מחמיר על ילדות בנות 3 בגני ילדים. כמו כן התלוננו ההורים על גביית תשלומי הורים שאינה חוקית עבור שירותים שונים ועל אברכים שנכנסו למערכת החינוך ומלמדים בשיטות לימוד חרדיות, זאת ללא תקן.

נושא שעלה ביתר שאת בפגישה היה ההפרדה המגדרית שחלה בבתי ספר ממלכתיים דתיים רבים הנעשית, לטענת ההורים, במחטף וללא שקיפות או התייעצות עם ההורים. על פי הטענה, משמשת הפרדה זו להרחיק ציבור מסורתי וחילוני מבתי הספר. ההורים הצביעו גם על גידול בשעות לימודי קודש על חשבון לימודי חול, ועל העברת שיעורי קודש תחת מסווה של לימודי חול, או 'שעות מחנך', אותן מעביר בפועל רב.

שר החינוך סער אמר כי הוא מוטרד מהנתונים שהוצגו בפניו והורה לראש מנהל החינוך הממלכתי-דתי לגבש אסטרטגיה נגד המגמה המתוארת. "ישנם מספר עקרונות עליהם יש להקפיד, הראשון בהם - לימודי המינימום הכלליים. יש לכך חשיבות עליונה ובמקרים בהם הם לא מתקיימים יש לטפל מידית", אמר השר והוסיף כי "לא ניתן לבתי ספר בעלי אופי של החינוך העצמאי ליהנות מתמיכת משרד החינוך מבלי לעמוד בתנאים".

עוד אמר השר סער כי "ללא קשר לדעה פוליטית, יש לציין את הירצחו של ראש ממשלה בישראל. כמנהיגות יש לומר דברים ברורים, ויש לכך משמעות על היכולת לקיים משטר דמוקרטי בעתיד". עוד ציין השר, כי למרות שבעבר התנגד לכך, היום הוא מאמין כי העתיד הוא בחינוך המשלב וכי משרד החינוך פועל בנושא.

עוד באותו הנושא:
הורים עתרו: "לא רוצים הפרדה מגדרית בבית הספר"
הרב אלישיב: מי שלא מקבל ספרדיות - גנב וגזלן
משרד החינוך יפקח על מניעת אפליה במוסדות חרדיים

פניות לכתב: Bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully